בקיבוץ הדתי שוקלים לא לתמוך בבית היהודי

המפץ בימין ממשיך לעורר סערות: בעקבות הפיצול בציונות הדתית, בתנועת הקיבוץ הדתי בוחנים אפשרויות לחבירה פוליטית ללפיד, בנט ושקד או נתניהו. אופציית התמיכה בבית היהודי גם עומדת על הפרק

חדשות כיפה מירב כהן 04/01/19 10:27 כז בטבת התשעט

בקיבוץ הדתי שוקלים לא לתמוך בבית היהודי
תמונה מהקיבוץ, צילום: פלאש 90. דורון הורוביץ

עוד מכה למפלגת הבית היהודי: תנועת הקיבוץ הדתי שוקלת להעביר את תמיכתה המסורתית למפלגות אחרות על הקשת הפוליטית.

ההתלבטות היא בין מפלגת יש עתיד, הליכוד, הימין החדש וכן הבית היהודי. עם זאת, בתנועה מצפים להתפתחויות במפלגה שיעזרו להם לקבל החלטה

במכתב רשמי שהוציא מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת, אשר הגיע לידי 'כיפה', הוא הודיע כי לאור "התפתחויות הפוליטיות הדרמטיות האחרונות, שהותירו רבים מאנשי הציונות הדתית, שלוחותיה וארגוניה במבוכה ובילבול", יתכנס פורום של התנועה, בעוד כשבועיים שיבחן "חיבור ומבנה להשפעה פוליטית מתאימה בתחומי התיישבות והחקלאות" לדבריהם. 


להורדת הקובץ

המזכ"ל פורת, בנו של הרב חנן פורת ז"ל, קיבל פניות רבות ממפלגות שונות לתמיכת התנועה בהן. אולם נראה כי גם בתנועת הקיבוץ הדתי ישנו מנעד רחב של קולות ודעות. שרים במפלגות שונות עזרו בקדנציה האחרונה לתנועה הוותיקה. הקיבוצניקים מצידם שומרים אמונים לבית של הסרוגים-המפד"ל-הבית היהודי. אך נראה כי גם בתנועה הקיבוצית מבינים שאולי עליהם לחשב מסלול מחדש. 

אמיתי פורת

אמיתי פורתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בקרב המפלגות הפונות מאמינים שקריאה לתמיכה בהן מצד הקיבוץ הדתי תהווה תעודת הכשר לא רק התיישבותית אלא גם תיסחוף דתיים לאומיים שאינם מצביעים קבועים למפלגות המגזר.