הביקור של אנגלה מרקל עלול להתבטל?

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפויה להגיע הערב לביקור בישראל. לשכתה הודיעה שאם הכפר הבדואי, חאן אל אחמר, יפונה היא תבטל את ביקורה. תנועת רגבים: "פגישת נתניהו-מרקל קריטית - להקפיא את פינוי חאן אל אחמר"

חדשות כיפה מירב כהן 03/10/18 09:54 כד בתשרי התשעט

הביקור של אנגלה מרקל עלול להתבטל?
נתניהו בביקורו בגרמניה, צילום: Amos Ben Gershom\פלאש 90

 לשכתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה לישראל שאם הכפר הבדואי חאן אל אחמר יפונה (לפני הביקור), היא תבטל את ביקורה בישראל שצפוי להתחיל הערב, כך דיווחה כתבת גל"צ אילאיל שחר.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל צפויה להגיע הערב (ד') לביקור של יממה בירושלים, אולם נראה כי הביקור עלול להתבטל. לשכתה איימה כי האישה החזקה בעולם תבטל את ביקורה בישראל במידה ופינוי הכפר הבלתי חוקי יעשה לפני ביקורה. 

המדינה הודיעה לתושבי הכפר הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, הממוקם בסמוך למעלה אדומים לצידי כביש 1 כי עליהם להתפנות עד הראשון באוקטובר. המדינה מסרה לתושבים כי היא מוכנה להקים על חשבונה בתחומי השכונה החדשה באבו דיס אוהלים משפחתיים לקליטת מפוני חאן אל אחמר, וכי בית הספר החלופי שבנייתו הושלמה, יחובר לחשמל ולמים בימים אלו. בנוסף התחייבה המדינה לקדם את התכנית לחלופת מקום מגורים נוספת מזרחית למצפה יריחו, בכפוף לפינוי בלתי אלים של הכפר. אולם כעת כשהמועד עבר נערכים כוחות הביטחון לפינויו בכוח. 

בתנועת רגבים שהובילה את המהלך המשפטי בבג"ץ לפינוי המתחם הבלתי חוקי בחאן אל אחמר, קוראים לראש הממשלה נתניהו  להענות לדרישתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ולהקפיא את פינוי הכפר עד לאחר פגישתם הצפויה היום מאחר והפגישה הינה קריטית ליחסי שתי המדינות: "פגישת נתניהו עם הקנצלרית מרקל היא קריטית, כדי לומר לה שם באופן חד וברור: Genug ist genug!", אומרים בתנועת רגבים. "נתניהו צריך לדרוש בפגישה כי גרמניה תעצור לאלתר כל מימון שהיא מעבירה לפעילות בלתי חוקית של הרשות הפלשתינית, כדוגמת חאן אל אחמר. כמו שישראל איננה מתערבת במדיניות ההגירה והפליטים בגרמניה, כך על גרמניה להפסיק להתערב את מעורבותה המחוצפת בענייניה הפנימיים של ישראל".