הבחירות באיחוד הלאומי - מי בוחר, מי נבחר ומתי יהיו תוצאות?

126 חברי מרכז האיחוד הלאומי יבחרו מחר את יו"ר המפלגה ואת הרשימה לכנסת - המפלגה הראשונה שעושה זאת. מי הם המועמדים לרשימה, איך תתנהל הבחירה ומתי נדע את התוצאות? כל הפרטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/01/19 16:17 ז בשבט התשעט

הבחירות באיחוד הלאומי - מי בוחר, מי נבחר ומתי יהיו תוצאות?
אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ'. מי בראש?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרכז האיחוד הלאומי - תקומה צפוי לבחור מחר (ב') את יו"ר המפלגה ואת הרכב הרשימה לכנסת ה-21. האיחוד הלאומי היא המפלגה הראשונה הבוחרת את רשימתה לכנסת, אך כמעט האחרונה (חוץ מהבית היהודי) לבחור את מי שיעמוד בראשה.

מי בוחר: מרכז האיחוד הלאומי מורכב מ-126 חברים. הראשונים שבהם נבחרו על ידי נחי אייל, המזכ"ל הקודם של המפלגה (אשר מתמודד בעצמו לרשימה לכנסת), ומאז נוספו חדשים על ידי המרכז הקיים. לדברי נחי אייל, שהובאו בערוץ הטלגרם (המומלץ בחום) 'הדוסים', של שלמה פיוטרקובסקי וגדעון דוקוב, המרכז הראשוני, שהוקם בשנת 1999, לאחר הקמת מפלגת תקומה, התבסס על אנשי 'מטות ערים' ופעילים בולטים במאבק למען ארץ ישראל.

האיחוד הלאומי מסרב לפרסם בפומבי את שמות חברי המרכז, אך ביניהם נמצאים גם רבנים רבים, אשר חלקם מכהנים גם כוועד הרבנים של המפלגה, בו נמצאים ראש הוועד, הרב חיים שטיינר, מוותיקי רבני מרכז הרב, ולצדו הרב איסר קלונסקי, רב שכונת גבעת מרדכי בירושלים, הרב גדעון פרל, לשעבר רב היישוב אלון שבות, הרב חיים ירוחם סמוטריץ, רב היישוב יתיר, והרב שמעון כהן, ראש מוסדות 'מוריה' בבאר שבע.

תוקפים את בנט. ראשי האיחוד הלאומי

ראשי האיחוד הלאומי, אריאל, סמוטריץ' ואופיר סופרצילום: יחצ

מי עומד לבחירה: 

לראשות המפלגה מתמודדים שני חברי הכנסת המכהנים. יו"ר המפלגה, השר אורי אריאל, וח"כ בצלאל סמוטריץ'. למעשה זו הפעם הראשונה שהאיחוד הלאומי נדרש לבחור יו"ר בבחירות ראש בראש. ניתן לראות את הבחירות בין אריאל וסמוטריץ' כבחירות בין הדור הוותיק של ההתיישבות ביש"ע, המיוצג על ידי אורי אריאל, מוותיקי אנשי ארץ ישראל במפלגות הימין השונות ובהתיישבות, לבין הדור הצעיר, המבקש להביא עמו דרכי פעולה חדשות ושונות, המיוצג על ידי סמוטריץ', מקים תנועת 'רגבים'.

לרשימת המפלגה לכנסת עומדים לבחירה עשרה מועמדים, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (במידה ולא ייבחר ליו"ר), מזכ"ל המפלגה הנוכחי - אופיר סופר, חברת הכנסת לשעבר - אורית סטרוק, יו"ר סיעת הבית היהודי ברחובות - אמיתי כהן, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ולשעבר מנכ"ל מפלגת תקומה - נחי אייל, יו"ר ארגון "שוברות שוויון" – נעמה זרביב, ראש מטה חב"ד של האיחוד הלאומי - יעקב מיוחס, ד"ר משה פרץ, המועמד החילוני, חבר מועצת העיר אשקלון לשעבר - יוסי כהן, והמועמד ה'מפתיע', ראש ארגון רבני קהילות ובנו של הרב שמואל אליהו - הרב עמיחי אליהו.

יש לציין, כי האיחוד הלאומי צפויה לרוץ בבחירות יחד עם הבית היהודי, וחברי הרשימה ישובצו ברשימת הבית היהודי בהסדר שייקבע בין המפלגות. עוד נזכיר כי השר אורי אריאל מתמודד על ראשות המפלגה בלבד, ואם יפסיד לא יהיה בכנסת הבאה.

תתמודד שוב? אורית סטרוק

צפויה להיבחר במקום גבוה. אורית סטרוקצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מתי בוחרים: הבחירות יתקיימו מחר (יום שני) בשעות אחר הצהריים והערב, במלון 'קראון פלאזה' בירושלים. סביב השעה 19:30 צפויות להתפרסם תוצאות הבחירות ליושב ראש הרשימה, וסביב השעה 22:00 יתפרסמו תוצאות הרכב הרשימה לכנסת.

כל העדכונים החיים מכינוס המרכז וכמובן תוצאות הבחירות, יובאו בזמן אמת ב'כיפה', באתר, באפליקציה, בפייסבוק ובטוויטר.