האנטישמיות בספורט: ביוון סירבו לתלות דגל ישראל

מועדון הכדוריד של א.א.ק אתונה סירב לתלות את הדגל במשחק בינלאומי מול א.ס רמת השרון. הקהל המקומי הניף דגלי אש"ף

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/19 20:58 יא באדר א'

האנטישמיות בספורט: ביוון סירבו לתלות דגל ישראל
אנטישמיות באירופה, צילום: shutterstock

שוב זה קורה, ספורטאים ישראלים נאלצים להתמודד עם אנטישמיות שמופגנת כלפיהם במשחקים מעבר לים. הפעם, א.ס רמת השרון שמייצגת את הכדוריד הישראלי בגביע האתגר האירופי מאז שנת 2014 נאלצה להתמודד עם מפגן שנאה כלפי מדינת ישראל.

המועדון מהבכירים בכדוריד הישראלי הגיע לאולם במארוסי, אתונה, לגומלין שמינית גמר המפעל מול א.א.ק אתונה היוונית, הפינאליסטית של העונה שעברה. מדובר בקבוצה מכובדת שמשחקים בה שבעה שחקנים זרים, כולל ממדינות מובילות בכדוריד העולמי כמו דנמרק, צרפת והונגריה.

עם הגעת רמת השרון לאולם גילו בקבוצה שלא ניתלה דגל ישראל, אלא רק דגל יוון ודגל ה-EHF – האיחוד האירופי. כאשר פנה יו"ר המועדון, אבי כחלון למארגנים, כדי שיתלו דגל ישראלים, התשובה שהוא קיבל היא כי אין דגל כזה בנמצא. כפי שפורסם ב'ישראל היום', ליו"ר המועדון נאמר: "אל תעשה בלאגן – יש לנו בעיה עם אש"ף". למרות פניית הישראלים, המשקיף הקפריסאי, סוטיריס קונסטנטינו, הורה לפתוח את המשחק במועדון.

בסופו של דבר, המשחק הסתיים בהפסד ישראלי 35:25 כאשר בסיום חגגו אוהדים רבים ביציעי האולם במארוסי עם דגלי אש"ף. בדרכם חזרה לבית המלון לאחר המשחק, שחקני ומנהלי א.ס רמת השרון היו נסערים, "לא ראינו דבר כזה".

מאמן א.ס רמת השרון ועוזר מאמן נבחרת ישראל בכדוריד, אסף לוי אמר כי "לא היתה אווירה יותר מדי קשה. עם זאת, היו אוהדים קולניים שמעשנים, והם הניפו גם דגל פלסטין. האולם ישן וקר אבל אני מרגיש שאת הצ’אנס לעבור אותם פספסנו במשחק הראשון בו הפסדנו 34:28".