האם ישראל הזהירה את חיזבאללה לפני המבצע?

האתר הסעודי 'אילאף' מפרסם כי בכירים ישראלים נפגשו עם מקורב לארגון הטרור והתריעו בפניו על כוונת ישראל לצאת למבצע לנטרול המנהרות התקפיות

חדשות כיפה מירב כהן 05/12/18 21:18 כז בכסלו התשעט

האם ישראל הזהירה את חיזבאללה לפני המבצע?
מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, צילום: Ferran Queved/flash90

האתר הסעודי 'אילאף' מדווח כי ישראל הודיעה לחיזבאללה מראש על כוונתה לנטרל את המנהרות ממסגרת מבצע 'מגן צפוני' לנטרול מנהרות התקפיות של ארגון הטרור הלבנוני. 

בסיומו של היום השני למבצע ניתן לראות כי חיזבאללה נזהר לא להגיב לפעילות  צה"ל למרות חשיפת והריסת מנהרת טרור עליה הם עבדו במשך כארבע שנים. האתר הסעודי טוען כי הסיבה לכך היא שהארגון ידע לפני מספר שבועות על כוונת הצבא. "שלושה בכירים ישראלים נועדו לפני מס' שבועות בבירה אירופית עם שר לבנוני לשעבר, המקורב לחיזבאללה", כך כתב האתר. 

השר הלבנוני קיבל מסר ברור מישראל "ישראל תפעל בשטחה בלבד, לא תחדור לשטח לבנון והזהירה את חיזבאללה לבל יתקוף את צה"ל". וכך נראה שהמבצע בצפון מתקיים ללא הפרעות מצד חיזבאללה על אף הפעילות הערה של הצבא סמוך לגבול. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב בטלפון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. בשיחה אמר נתניהו כי הוא רואה בחומרה רבה את ההפרה הבוטה של הריבונות הישראלית ואת הפרת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מצד חיזבאללה. רה"מ אמר שזהו חלק נוסף מהתוקפנות של איראן באזור.

 ראש הממשלה הוסיף  כי הוא מצפה שהאו"ם יגנה בחריפות את הפרת הריבונות הישראלית, וכי על הקהילה הבינלאומית להצטרף לדרישה להפעלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה בעקבות האירועים.