האם יו"ר 'מבוי סתום' פרשה או הודחה?

עו"ד בתיה כהנא דרור, אשר כיהנה כמנהלת העמותה בעשור האחרון, התייחסה לטענות שהגיעו ל'כיפה', כאילו תורמים לארגון דרשו להדיחה לאור פעילותה הליברלית מדי, "שטויות! ההחלטה לגמרי שלי". יו"ר הוועד המנהל אישרה את דבריה

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/18 14:55 כו באב התשעח

האם יו"ר 'מבוי סתום' פרשה או הודחה?
פעולות מעין אלה הובילו לפרישתה? כהנא דרור בבית דין פרטי, צילום: מבוי סתום

יו"ר 'מבוי סתום', עו"ד בתיה כהנא-דרור, הודיעה היום (ג') על פרישתה לאחר כעשור וחצי בארגון. לידי 'כיפה' הגיעו טענות, לפיהן היא הודחה מאחר שהתורמים לעמותה לא אהבו את הקו הליברלי שאותו הובילה.

"בסוף החודש אסיים כארבע-עשרה שנות פעילות", היא כתבה בהודעה לפעילים ולתקשורת, "מתוכם עשר שנים כמנהלת הארגון".

בהמשך הוסיפה כי היא "שמחה על הזכות שנפלה בחלקי להוביל ארגון אשר סייע לכל-כך הרבה נשים לצאת ממצוקתן, ותרם תרומה חשובה לשינוי יחסי דת ומדינה בישראל, ולקידום שיווין לנשים".

'מבוי סתום' הוקם לפני יותר מעשרים שנה, במטרה לתת מענה וייצוג משפטי לנשים מסורבות גט. כהנא דרור שהובילה את הארגון בעשור האחרון ניהלה לא פעם מאבקים מתוקשרים מול הממסד הרבני ודייני בתי הדין הרבניים.  

מותקפים מהצד החרדי. בתי הדין הרבניים

כהנא דרור תמשיך להתעמת עם מערכת בתי הדין הרבנייםצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מטענות שהגיעו ל'כיפה' עלה כי היו"ר הפורשת הודחה מתפקידה מאחר ותורמים פרטיים לארגון מאסו בקו שאותו הובילה, שלדעתם החל לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. יש לציין כי כפי שפורסם לראשונה ב'כיפה' העמותה הקימה לאחרונה מערך נישואים פרטיים ובנוסף הכריזה מלחמה על מה שכינתה "מונופול הרבנות על חיי המשפחה בישראל".

בתגובה לטענות אמרה כהנא דרור: "שטויות! ההחלטה לסיים את תפקידי כמנהלת הארגון היא לגמרי שלי. אמשיך לפעול למען נשים וכנגד עוולות בית הדין  גם במסגרת ייצוג תיקים, גם במסגרת עתירות לבג"צ  וגם באמצעות פרויקטים אלטרנטיביים".

מי שחיזקה את גרסתה הייתה יו"ר הוועד מנהל של הארגון, מיכל וולר, שאמרה כי "החלטתה של בתיה לפרוש מניהול הארגון הייתה החלטה עצמאית שלה והפתיעה את הארגון וועד המנהל".

לדבריה, "ארגון 'מבוי סתום' והוועד המנהל הצטער מאוד על עזיבתה. שכן בתיה במהלך שנות עבודתה הצעידה את הארגון להישגים רבים וחוללה שינויים הן בתחום מעמדתן של נשים בבתי הדין הרבניים והן בתחום יחסי דת ומדינה. בתיה תמשיך ותייצג את הארגון בעתירות ובתיקים בבית הדין הגדול. אנו גאים בפעילותה ומאחלים לה המשך עשיה והשפעה למען מדינת ישראל".