האם יהיה שינוי בחוק הלאום?

בעקבות מחאת הלוחמים הדרוזים רה״מ צפוי לכנס בשבוע הבא דיון בנושא חוק הלאום בהשתתפות שר הביטחון, השר קרא וחכים דרוזים מהקואליציה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/18 20:23 יג באב התשעח

האם יהיה שינוי בחוק הלאום?
ההצבעה בכנסת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

100 קציני צה"ל דרוזים במילואים, רבים מהם השתתפו במלחמות שונות, הצטרפו השבוע לפורום מיוחד שהוקם למאבק נגד החוק שעבר בשבוע שעבר בכנסת. "התחושה היא שהחליטו לקבור אותנו מחוץ לבית הקברות", אמר ל-ynet תת-אלוף (מיל') עימאד פארס. "ההרגשה שאנחנו לא שווים תמיד הייתה קיימת קצת ברחוב. זה עצוב, כי תמיד האמנו שמתישהו נהיה שווים, אבל עכשיו כשזה מקובע בחוק זה נראה רחוק מתמיד. אני לא מבין למה צריך את החוק הזה. מישהו מערער על היותה של המדינה יהודית? החוק הזה רק יוצר אזרחי סוג ב'".

ד"ר אמיר חניפס, ראש המכון לחקר העדה הדרוזית ויו"ר פורום "דרוזים נגד חוק הלאום", התייחס בתחילת השבוע ב"לונדון את קירשנבאום" להתנגדות העדה לחוק. "אנחנו עושים הכל בשביל לבטל את החוק הזה, שפוגע בצורה משמעותית בכל מי מאיתנו שרואה את מדינת ישראל כמדינתו", אמר חניפס, "מעל ל-83% מהחברה הצעירים שלנו מתגייסים לצה"ל, מדובר באחוזים הגבוהים ביותר. אבא שלי למשל שירת 35 שנים בצבא. שני האחים שלי קצינים. תוך לילה הוציאו אותם מחוץ לקונצנזוס הישראלי והפך אותנו תוך לילה לאזרחים סוג ב'".

בהמשך הסביר חניפס כי "האזרחים צריכים להתחבר לסמלים של המדינה. דגל, המנון וחוקים. איך עכשיו קצין דרוזי יכול להגיע לתיכון ולשכנע מישהו לשרת את מדינת היהודים במקום לשרת מדינה יהודית ודמוקרטית, שאתה באמת יכול להיות חלק ממנה".

השר בנט פרסם היום בתגובה למחאה כי :"לאחר שיחות עם רבים מאחינו הדרוזים, עולה שאופן החקיקה של חוק הלאום פגע מאד דווקא בהם ובמי שקשר גורלו למדינה היהודית. זו כמובן לא כוונת ממשלת ישראל. אלו אחינו לדם העומדים עימנו כתף לכתף בשדה הקרב וכרתו עמנו ברית חיים. עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע."

כאמור בעקבות המחאה צפוי ראש הממשלה לכנס בשבוע הבא דיון בנושא חוק הלאום בהשתתפות שר הביטחון, השר קרא וחכים דרוזים מהקואליציה.