האם חביליו יוותר על הפיצוי שדרש מחגית משה?

חביליו שיגר מכתב לפני תביעה לחגית משה ודרש שתתנצל שהאשימה אותו שהוא "מתייחד עם מחבלים ביום הזיכרון" ודרש פיצוי בסך חמישים אלף שקלים. משה מיהרה להבהיר את דבריה ולהתנצל. מקורבי חביליו: "הוא לא ימהר לוותר לה"

חדשות כיפה מירב כהן 11/11/18 14:28 ג בכסלו התשעט

האם חביליו יוותר על הפיצוי שדרש מחגית משה?
חגית משה, צילום: יחצ

עו"ד יוסי חביליו הגיש הודעה לפני תביעה ליו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים, חגית משה, בגין לשון הרע ודרש ממנה התנצלות ופיצוי בסך 50000 ש"ח. חגית משה מיהרה לפרסם הודע הבהרה: "מתנצלת"

הסיפור החל כחגית משה הודיעה כי תתמוך במשה ליאון בסיבוב השני בבחירות הירושלמיות. בהסבר להודעת התמיכה הסבירה משה לכיפה כי המשא ומתן עם עופר ברקוביץ' התפוצץ בגלל "הברית של עופר עם השמאל הקיצוני והבטחת הסגנות לחביליו- מי שביום הזיכרון לחיילי צה"ל מתייחד עם זכרם של מחבלים". 

יוסי חביליו, שכיהן תקופה ארוכה כיועץ המשפטי של עיריית ירושלים, שהודיע בתחילה על התמודדות לראשות העירייה, פרש מהמירוץ והוציא הודעת תמיכה בברקוביץ'. 

חביליו התרעם על האשמה החמורה שהטיחה בו משה וטען כי מעולם לא התייחד עם מחבלים.  "הדברים הם שקר וכזב ועולים כדי פרסום לשון הרע" כתב חבליו. לטענתו הדברים חמורים במיוחד היות והוא בעצמו נמנה עם משפחת השכול כאשר גיסו נהרג מירי מחבלים בעת שירותו. 

חביליו דרש ממשה לחזור בה מדבריה ולהתנצל על הדברים הפוגעניים לטענתו בנוסף דרש פיצוי בסך של חמישים אלף שקלים על הפגיעה בשמו.  

חגית משה הבהירה כי התכוונה שעו"ד חביליו יצג בבית המשפט את הזכות לקיים טקס בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בגלריית ברבור, שבו ניתן כבוד ומעמד זהה לחללי צה"ל ופעולות האיבה מחד ולמחבלים מאידך: "דברי ליוסי חבליו כמי שמתייחד ביום הזיכרון לחיילי צה"ל עם זכרם של המחבלים לא היו מדויקים. בשל אי הדיוק נגרמה עוגמת נפש למר חביליו ולבני משפחתו ועל כך אני מצרה", והוסיפה,"שאני מתנצלת מעומק ליבי וצר לי על אי ההבנה. יש להפריד בין האדם הציבורי לאדם הפרטי" 

מקורבים לחביליו אמרו לכיפה כי ההתנצלות אינה מספיקה והפגיעה בשמו הטוב קשה מאוד, הוא לא מתכוון לוותר לה על הפיצוי אך העניין נמצא תחת מול עורכי דינם של השניים.