"האירופאים פועלים בחוצפה מאחורי גבה של מדינת ישראל"

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, תקף את תוכנית האב של האיחוד האירופי לתחבורה, שנועדה לחבר בין עזה ליהודה ושומרון

חדשות כיפה יהונתן קליין 08/08/18 11:08 כז באב התשעח

"האירופאים פועלים בחוצפה מאחורי גבה של מדינת ישראל"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

האיחוד האירופי גיבש תכנית להקמת תשתיות תחבורה שתחבר את רצועת עזה ליהודה ושומרון. התכנית נעשתה בלי לעדכן או לערב גורמים בישראל. כך פורסם הבוקר (ד') בכאן רשת ב'. 

במהלך דיוני ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושאי תחבורה, נחשף כי האיחוד האירופי מגבש תכנית אב בנושא תחבורה שתחבר את רצועת עזה ליו"ש. התכנית, עליה עבדו האירופים במשך שנה וחצי, נעשתה בלי לעדכן או לערב גורמים בישראל. תכנית האב כוללת גם נמלי תעופה וים, מסילות רכבת וכבישים.

יו"ר ועדת המשנה, אל"מ במיל. מוטי יוגב אמר בתגובה: "כיו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, יזמתי תכנית אב לתחבורה ביהודה ושומרון. דרשתי ממשרד התחבורה נתונים מלאים על מה שקורה אצל הפלסטינים. 
במהלך איסוף הנתונים התגלה שלפלסטינים יש כבר תכנית אב - שהוכנה ומומנה על ידי האיחוד האירופי. כוללת הקמת נמלי תעופה, רכבות וכבישים שיקשרו את עזה ליהודה ושומרון. 
האירופים שוב פועלים בחוצפה מאחורי גבה של מדינת ישראל, נגד האינטרס הישראלי, במטרה להקים מדינה פלסטינית. אבל אל דאגה, אנחנו ננצל את התכנית הזאת כדי לקדם את תכנית האב ליהודה ושומרון, שתיטיב עם ערבים ויהודים, תחת שלטון ישראל."

באיחוד האירופי מסרו ל'כאן' כי "אנחנו לא זקוקים לאישור מישראל לגיבוש תכנית האב בנושא תחבורה, ולכן גם לא ביקשנו אישור כזה. הפרויקט לא כולל כרגע שום בנייה בפועל בשטחי c או בכלל. הפרויקט הוא חלק מהשקעה כוללת של האיחוד  בפעילות השלטונית של הרשות הפלסטינית ובראייה עתידית לקראת הקמת מדינה פלסטינית".