האיחוד הלאומי: לא בטוח שנפרוש עם הבית היהודי

בפלגה השותפה לבנט ושקד, ניסו לשדר עצמאות והצהירו כי גם במידה ושרי הבית היהודי יפרשו מהממשלה, השר אריאל וח"כ סמוטריץ יפעלו לפי החלטת מרכז האיחוד הלאומי

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/18 07:20 יא בכסלו התשעט

האיחוד הלאומי: לא בטוח שנפרוש עם הבית היהודי
אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רק הדריכות לקראת הצהרתם המשתופת הצפויה הבוקר (שני) מצד שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, בכנסת, הודיעה האיחוד הלאומי כי החלטתם לפרוש מהקואליציה תהיה כפופה להחלטת מרכז המפלגה.

"יו"ר האיחוד הלאומי,השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ", נאמר בהודעת המפלגה, "תומכים בדרישת הבית היהודי לקבלת תיק הביטחון כדי לשנות באופן מהותי את מדיניות הביטחון הנוכחית וכדי שצה"ל יחזור לנצח".

בהמשך צוין כי לדעתם יש להנחית "מכה קשה על ראשי החמאס ועל כל מי שמעורב בטרור נגדנו", וכי רק זה ישקם את ההרתעה הישראלית. עוד אמרו במפלגה כי בעקבות הודעת נתניהו על השארת תיק הביטחון בידו, במידה ובנט ושקד יחליטו לפרוש מן הממשלה, יכונס מרכז האיחוד הלאומי לדיון מיוחד, שם יוחלט על המהלך שבו ינקטו. "במקרה כזה", נכתב בסוף ההודעה, "נציגי המפלגה, יצביעו ביום רביעי על החוק לפיזור הכנסת בהתאם להחלטת המרכז ולהתייעצות עם רבני המפלגה".

אתמול, התלוננו גורמים במפלגה על כך שהמשא ומתן עם הבית היהודי, בנוגע להמשך ריצה משותפת, נעצר וכי הנהלת המפלגה צפויה להתכנס ולהחליט על צעדיה השונים באשר לחברותם בקואליציה וכן בנוגע לאופי החיבור עם מפלגתם של בנט ושקד.