האיחוד הלאומי על האפשרות שיפרשו מהממשלה: כל האופציות על השולחן

על רקע הסחבת במשא ומתן עם הבית היהודי גורמים בכירים במפלגה מסרו ל'כיפה' כי הם שוקלים את חברותם בקואליציה ובנוסף, מתלבטים בנוגע לאופי החיבור עם בנט

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/11/18 16:55 י בכסלו התשעט

האיחוד הלאומי על האפשרות שיפרשו מהממשלה: כל האופציות על השולחן
השר אריאל, ח"כ סמוטריץ' וסופר, צילום: אלישיב לויתן

הנהלת מפלגת האיחוד הלאומי צפויה להתכנס השבוע, כדי לדון במשא ומתן עם הבית היהודי בנוגע להמשך הריצה המשותפת כסיעה אחת, לאור עצירת השיחות בין הצדדים. בנוסף, גורמים במפלגה טענו היום (ראשון) בפני 'כיפה' כי הם שוקלים לפרוש מהקואליציה ולפרק את הממשלה.

ביום רביעי הקרוב יפגשו 13 חברי הנהלת המפלגה, וביניהם השר אורי אריאל, ח"כ סמוטריץ', המנכ"ל אופיר סופר, אורית סטרוק ונחי אייל, כדי לבחון את מצב המגעים בינם לבין הבית היהודי.

קשיים במשא ומתן. בנט ואריאל

קשיים במשא ומתן. בנט ואריאלצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במפלגה קראו חלק מהקולות להציב את האפשרות שנציגים, בכנסת, אריאל וסמוטריץ', יפרשו מהממשלה, יותירו אותה עם 59 חברים ובכך יובילו להקדמת הבחירות, זאת לאור הטענות להקפאת המשא ומתן עם מפלגתו של בנט. מנגד, קולות אחרים טענו כי אין צורך לבצע מהלך שכזה עד למיצוי השיחות עם הבית היהודי קולות נוספים אף ציינו כי יש צורך לבחון מחדש את האיחוד בין שתי הסיעות, במיוחד במקרה שדרישותיהם השונות לרבות הצבת שלושה מנציגי המפלגה בעשירייה הראשונה לא יתקבלו.

מוקדם יותר התראיין יו"ר האיחוד הלאומי אריאל לכאן רשת ב' ואמר בין היתר כי בנט "לא עונה או עונה תשובות שאינן מספקות. אנחנו אם יהיה צורך נלך לבד אבל אנחנו עושים מאמצים שזה יהיה יחד. בנט עסוק מאוד בדברים אחרים אך לא בעניין הזה. אני מעריך שנגיע להבנות ונרוץ יחד אך אנחנו לא מתכוונים שימשיכו למשוך אותנו באף.