"עליתי לארץ ובסוף האנטישמיות נמצאת פה": האזרח שעבר שיימינג מפעיל השמאל - מדבר

אבי אביכזר עלה ארצה ב-2012. הוא התגייס לצה"ל, משרת במילואים ומתנדב במשטרה. בשבוע שעבר חבר הנהלת 'שלום עכשיו' פרסם את תמונתו ללא ידיעתו: "כל החברים והרבה שוטרים התקשרו אלי" | אופנהיימר לא התנצל אך מסר: "יש לי ביקורת על מי שבוחר להציג את הנשק בצורה שאני תופס מתריסה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/06/22 10:56 ד בסיון התשפב

"עליתי לארץ ובסוף האנטישמיות נמצאת פה": האזרח שעבר שיימינג מפעיל השמאל - מדבר
צילום: Yoav Ari Dudkevitch/Flash90 qשאטרסטוק

ביום חמישי שעבר סערו הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, הפעם בזכותו של הפעיל הפוליטי המזוהה עם תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר. "לבלות עם הילד בגינת משחקים, ולראות את הדבר הזה מול העיניים", כתב אופנהיימר וצירף תמונות של אזרח שאינו מכיר, ומתכוון לנשק הבולט מחוץ לחולצתו. אותו אזרח שתמונתו פורסמו כך ללא ידיעתו הוא אבי אביכזר, שוחחנו עמו.

אבי בן ה-42, עלה ארצה בשנת 2012, הוא אב לשישה ילדים ומתגורר בבני ברק. הוא עובד בעירייה ומתנדב במשטרת ישראל. "מישהו שלח לי את התמונה, ושאלתי אותו 'מה אתה משוגע? אתה נמצא שם, מצלם אותי ולא בא להגיד שלום?'. ואז הוא הסביר לי שזה משהו שרץ ברשתות", הוא מספר כיצד נחשף לפרסומים.

אתה יודע מי זה יריב אופנהיימר?

"לא. לא הכרתי אותו בהתחלה. רק אחרי שעשיתי חיפושים הבנתי שהוא שמאלני" .

מה הרגשת אחרי שראית את הפרסום שלו?

"באותו ערב כל החברים והרבה שוטרים מהתחנה התקשרו אלי", הוא צוחק במבוכה. "הטלפונים לא הטרידו אותי. הבעיה היא שאני לא אוהב לפרסם תמונות שלי ושל משפחתי ברשת. עוד דבר, בגלל שאני חובש כיפה הוא מצא תירוץ כאילו זה מפריע לו שאני עם נשק בגן ילדים. ברחתי מהאנטישמיות ובאתי לפה, לישראל, ובסוף יש לך אנטישמיות בין האחים, בין יהודים. זה הכי גרוע. איפה הראש שלו בכלל. לא ראיתי שהוא מצייץ אחרי פיגועים, כאילו הוא בעד". 

אתה מבין את מי שחושש מלראות כך נשק? אתה לא חושב שהאקדח צריך להיות מוסתר מתחת לחולצה?

"בהתחלה הייתי שם את האקדח בנרתיק פנימי וזה היה קורע לי את המכנס, מאז אני שם בנרתיק חיצוני. כשאני מתכופף או זז החולצה עולה ואז הנשק חשוף, אני משתדל להסתיר אותו".

לאחר שעלה לארץ עבד כמאבטח ועבר את ההכשרות כנדרש. בשנה שעברה, בהיותו בן 41, התגייס אבי לצה"ל במסגרת שלב ב', והיום הוא חייל מילואים בפיקוד העורף. לשאלה מדוע הוא צריך נשק פרטי בבני ברק הוא משיב: "איתו אני מרגיש יותר בטוח, ובמקום להוציא נשק מהיומן בכדי לצאת לסיורים במשטרה יש לי כבר את הנשק שלי", הוא אומר ומוסיף מיד: "תאר לעצמך אם הייתי גר ברחוב "השניים", איפה שהיה הפיגוע בבני ברק - אולי הייתי יכול לעצור את הנבלה".

"יש לי ביקורת על מי שבוחר להציג את הנשק בצורה שאני תופס מתריסה"

יריב אופנהיימר לא התנצל, אך מסר לנו בתגובה: "אין לי בעיה עם אנשים שבוחרים ללכת חמושים. יש לי ביקורת על מי שבוחר להציג את הנשק לעיני כל ובצורה שאני תופס מתריסה. במקרה חריג זה האקדח כולו (מידית באחיזה ועד ההדק) היה מחוץ למכנסיים, לא מוסתר בחולצה, כשכל הנרתיק חשוף בצורה הפגנתית. זה גם עניין בטיחותי וגם עניין תרבותי, תפקידם של כלי הנשק להגן במידת הצורך ולא להפוך לחלק בלתי נפרד מהנוף, על אחת כמה וכמה בגני ילדים".