דרעי פסל חוק עזר - ובאילת לא יחללו שבת

עיריית אילת העבירה חוק עזר עירוני המתיר פתיחת מרכולים בשבת, אך יו"ר ש"ס פסל אותו מתוקף סמכותו כשר הפנים, והמרכולים באילת לא ייפתחו בשבתות. בעבר הצהיר דרעי כי לא יאכוף את 'חוק המרכולים'

חדשות כיפה יהונתן קליין 14/09/18 11:54 ה בתשרי התשעט

דרעי פסל חוק עזר - ובאילת לא יחללו שבת
שר הפנים אריה דרעי, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

במהלך הדיונים על 'חוק המרכולים', שעבר בכנסת בחורף האחרון, וקובע כי רשות מקומית שתרצה לפתוח עסקי מזון בשבת תצטרך לקבל על כך את אישורו של שר הפנים, ביקשו ח"כים מהליכוד להחריג את העיר אילת מהחוק, אך נתקלו בהתנגדות הסיעות החרדיות, והחוק עבר ללא החרגה של אילת.

עיריית אילת העבירה מאז חוק עזר עירוני, אשר מתיר את פתיחת המרכולים בשבתות, אך היום (ו') מפרסם עיתונאי 'כיכר השבת', ישי כהן, מכתב ששלח מנכ"ל משרד הפנים ליועמ"ש עיריית אילת ולראש העיר, ובו הוא מודיע כי השר דרעי לא מאשר את חוק העזר העירוני של עיריית אילת. 

"הרשות המקומית לא הצביעה בפנינו כי ההסדר המוצע נועד לספק צרכים אשר הינם חיוניים", כותב מנכ"ל משרד הפנים בסיכום מכתבו, "כקבוע בסעיף 258א לפקודה, לא נמצא על ידי שר הפנים כי ניתן ליתן את הסכמתו כנדרש לפי הוראות החוק, לחוק העזר במתכונת כפי שהוצע".

יש לציין כי לאחר שעבר חוק המרכולים בכנסת, בינואר האחרון, אמר השר אריה דרעי בפירוש כי לא יאכוף את החוק. "כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב". אמר שר הפנים בראיון.