דרעי: "לא אאכוף את חוק המרכולים"

יו"ר ש"ס טען כי החוק, שעורר סערה גדולה, כלל לא נחקק ביוזמת הסיעות החרדיות, "אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים". על סערת גליק הוא אמר, "אם אני הייתי יושב שבעה הייתי קם להצביע. עשו עליי סיבוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/18 09:12 כד בטבת התשעח

דרעי: "לא אאכוף את חוק המרכולים"
"הייתי קם מהשבעה". אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרה פנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי טוען כי הוא אינו מתכוון לאכוף את חוק המרכולים וכי החוק הוא כלל לא יוזמה של הסיעות החרדיות.

"אנחנו לא יזמנו שום חקיקה דתית", הוא אמר בראיון ל'ידיעות אחרונות' שחלקים ממנו התפרסמו הבוקר (חמישי), "אני באמת לא צריך את החוק הזה, כי אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים".

לדבריו, "אני לא יזמתי וגם לא המפלגות החרדיות את חוק המרכולים. אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה". עוד הוא ציין כי "כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב".

על סערת בדיקת האפשרות שח"כ יהודה גליק יקום מהשבעה על אשתו ויבוא להצביע, אמר יו"ר ש"ס, "עשו עלי סיבוב". לטענתו, הוא רק בדק בצורה עקיפה את הנושא, "הרב של היישוב עתניאל עלה על הקו והוא אמר שבוודאי שזה מותר על פי ההלכה, אבל כל אחד שיעשה מה שהוא מרגיש".

דרעי גם הצהיר כי ''אם אני הייתי יושב שבעה — הייתי קם להצביע בלי שום היסוס. לצערי, האמנתי באנשים שסילפו את כל מה שהיה שם. אני לא אנקוב בשמות, אבל אנשים עשו עליי סיבוב".