דרעי וליצמן סיכמו: נכנסים לממשלה כגוש ותומכים רק בנתניהו

ראשי מפלגות ש"ס ויהדות התורה נפגשו והחליטו כי לא ימליצו על בני גנץ לראשות הממשלה: "ניכנס רק לקואליציה שיקים נתניהו. לא ננהל שום מגעים לכניסה לקואליציה שתכלול את יאיר לפיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 07/03/19 11:02 ל באדר א'

דרעי וליצמן סיכמו: נכנסים לממשלה כגוש ותומכים רק בנתניהו
דרעי וליצמן בפגישתם, צילום: ללא

ראשי הסיעות החרדיות, אריה דרעי ויעקב ליצמן, נועדו היום (ה') בירושלים ובתום פגישתם הצהירו כי לראשות הממשלה הם ימליצו רק על בנימין נתניהו

ראשי ש"ס ויהדות התורה קיימו פגישה בלשכתו של דרעי ואמרו בסיומה כי הם "ממשיכים בכל הכוח בתמיכה הנחרצת ברה״מ בנימין נתניהו ולא בגנץ. אנחנו ניכנס כגוש אחד ובאחדות משותפת רק לקואליציה שיקים נתניהו ונהיה חזקים לצידו".

לפיד בכנס

החרדים לא מוכנים לשבת איתו באותה ממשלה. לפידצילום: חן גלילי

עוד אמרו השניים כי הם לא יקיימו מגעים עם מפלגות שיאיר לפיד יהיה חלק מהן: "לא ננהל שום משא ומתן ושיח לקואליציה שתכלול את יאיר לפיד בשום סיטואציה שהיא". ראשי המפלגות גם סיכמו על שיתוף פעולה במערכת הבחירות הנוכחית, בה יעבדו "בהגינות ובתיאום ככל שניתן ויסייעו אחד לצד השני להצלחת המערכה ולהגדלת הנציגות החרדית בכנסת הבאה".

עם זאת, השבוע פורסם 'מעריב', כי גורמים במפלגות החרדיות לא פוסלים ישיבה בממשלתו של הרמטכ"ל לשעבר גנץ, בתנאי שיבטל את הסכם הרוטציה עם יאיר לפיד. כזכור, ערב סגירת הרשימות, עם האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד, חתמו לפיד וגנץ על הסכם רוטציה, במסגרתו יכהן גנץ בראשות הממשלה בשנתיים וחצי הראשונות של הקדנציה, ולפיד יכהן בשאר הזמן, אם תרכיב מפלגתם את הממשלה.