דרעי בנתיב האבות: "לעקור אישה וילדים מהבית זה קשה"

בסיור בשכונה שחלק מבתיה מיועדים להריסה בשבוע הבא, הביע שר הפנים תקווה שבית המשפט יקבל את בקשת הדחייה למהלך. "קשה להסתכל בעיניים של האנשים ולומר להם שהבית שלהם הולך להיהרס", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/18 17:06 יב באדר התשעח

דרעי בנתיב האבות: "לעקור אישה וילדים מהבית זה קשה"
השר דרעי בנתיב האבות, צילום: מועצת יש''ע / מירי צחי

שר הפנים אריה דרעי סייר היום (ג') בנתיב האבות יחד עם יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני, זאב זמביש חבר, ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצה מקומית קרית ארבע מלאכי לוינגר ועוד.

השר, יחד עם צוות משרדו, הגיעו תחילה לחלקה 91, בה מוקם בימים אלה האתר הזמני לתושבי נתיב האבות שמחכים כעת לדחייה בפסק הדין. דחייה שכזו, תעניק להם מעבר חלק מדלת לדלת ללא מגורים במקום זמני.

השר דרעי קבע את אבן הפינה לשכונה החדשה ואמר לתושבים: "ברוך מציב גבול אלמנה. לעקור אישה וילדים מהבית זה קשה, אמרנו להם שהקב''ה גוזר את הדברים ואתם תהיו השליחים לבניין ארץ ישראל כשתיבנה כאן שכונה יותר גדולה. זה לא מובן מאליו שמשרד הפנים יעסוק בדברים האלה, אך במקום שאין אנשים השתדל להיות איש.

"אנו מקווים שבית המשפט יקבל את בקשת הדחייה, אנחנו נמצאים לפני חג פורים וחג הפסח, אין סיבה לעבור לבתי מלון ואכסניות. בית המשפט צריך לקבל את הבקשה ההומניטרית הזאת כדי שלא יעברו את החגים על מזוודות".

יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני התייחס לביקורו של דרעי, ואמר: "זו תשובה הולמת להרס הגדול שיש בנתיב האבות. תושבי נתיב האבות הם שליחים של האירוע הזה. תודה לכל משרדי הממשלה ומי שעזר לנו להגיע לכאן. יישר כח לשר, שבזכותו נבנתה שכונה חדשה בארץ ישראל".

ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן הוסיף: "אנו מודים לשר דרעי על תרומתו בכל הקשור לנתיב האבות, על העזרה בהסדרת השכונה והסיוע בבניית החלקה למגורים זמניים עבור המשפחות.
עמותות השמאל באות להרוס ואנו באים לבנות, בעז"ה עוד נבנה כאן 350 יח"ד, ונמשיך לצמוח ולהרחיב את יישובי גוש עציון".

לאחר מכן, ביקר השר דרעי בבית משפחת דנהייר המועד לפינוי, שם הודו לו התושבים על העשייה למענם וייחלו יחד לדחייה בפסק הדין.

השר דרעי אמר בבית: "אנחנו שמחים שיש פתרון, ועדיין, קשה להסתכל בעיניים של האנשים ולומר להם שהבית שלהם הולך להיהרס בגלל מטר שלא יעשו איתו כלום.

"חג הפורים, אותו אנחנו חוגגים השבוע, המיוחד בו הוא שלא היה נס מעל הטבע. במשך תקופה של כמה שנים בהן מתרחשת המגילה קרו דברים שיש להם אחיזה במציאות. לכן אסור לשכוח, עת צרה ליעקב וממנה יוושע - מתוך הצרה צומחת הישועה. ישועה שהיא 350 בתים בע''ה בקרוב".

ממטה המאבק בנתיב האבות נמסר: "אנו מודים לשר דרעי שהגיע לנתיב האבות, זהו הביקור השני שלו בשכונה אנחנו אחרי שנה וחצי של מאבק. גם בביקור הקודם וגם כאשר היינו בסיעת ש"ס השר דרעי הבטיח  לסייע בכל מה שאפשר. גם שלשום בישיבת הממשלה משרד הפנים שבראשו לקח על עצמו חלק בהסדרת הפתרון.

"בשעה זו אנו עדיין תלויים בין שמיים וארץ בחוסר וודאות שקשה לתאר אותה, כאשר אנו ממתינים לפסיקת בג״ץ לבקשת המדינה לדחות את ההרס המיותר הזה בשלושה חודשים על מנת לאפשר לילדינו מעבר סביר ככל שאפשר לבית אחר. אנחנו מקווים כי השופטים בבית המשפט יקשיבו לקול שלנו, של הממשלה, של הצבא ושל עם ישראל וידחו את ההרס המיותר הזה".