דרישה מנתניהו: "להעביר את דרעי מתפקידו"

ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני פנה לראש הממשלה וטען כי "עולה כי שר הפנים מנצל את מעמדו והמשאבים המוניציפליים של המשרד לקידום מועמדו באופן שמעלה חשש לניגוד עניינים". ועדת האתיקה נדרשה לנזוף ביו"ר ש"ס

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/18 16:15 ג בכסלו התשעט

דרישה מנתניהו: "להעביר את דרעי מתפקידו"
דרישות להשעותו ולנזוף בו. השר דרעי, צילום: דוברות ש"ס

על רק הדברים החריפים שאמר יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, על המועמד לראשות העיר ירושלים, עופר ברקוביץ, עלתה היום (ראשון) דרישה מראש הממשלה להשעותו מתפקידו.

אני פונה אליך", כתב ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני לנתניהו, "בעקבות הפרסום על הדברים שאמר שר הפנים אריה דרעי על המועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ'. דרעי כינה את ברקוביץ 'שטן'.

לדבריו, "מעבר לאמירה המקוממת והלא ממלכתית שוודאי אינה ראויה לשר בממשלת ישראל, עולה כי שר הפנים מנצל את מעמדו והמשאבים המוניציפליים של המשרד לקידום מועמדו באופן שמעלה חשש לניגוד עניינים".

עופר ברקוביץ

עופר ברקוביץצילום: גלעד תדהר

דרעי אמר במהלך כינוס של ש"ס בתל אביב  כי יו"ר התעוררות הוא חילוני "שרוצה להמשיך לחלן את ירושלים ולהפוך אותה לעיר ככל דבר". עוד הוא אמר כי "השטן הוציא צו 8 וגייס את כל באי השטן. פתאום כשאתה רואה את הגייסות האלה אתה רואה ששם זה לא רק יהודים רחוקים, לצערי, אמנם בשולי המחנה אבל השטן מגייס את כולם".

ח"כ סעד ביקש מראש הממשלה שלא לעבור על כך לסדר היום, "יש להזכיר גם כי השר דרעי הורשע בעבר בעבירות ואף ישב בכלא וגם לאחרונה מתנהלת נגדו חקירה. התנהלותו הנוכחית מעבירה מסר שגוי לציבור ותורם לאבדן אמון הציבור בניקיון הכפיים של העוסקים בעבודה הציבורית ובמוסדות השלטון".

לסיום כתב לנתניהו כי הוא מבקש ממנו "להעביר את השר מתפקידו ולו באופן זמני. צעד זה יהווה איתות על רצונך במנהל ציבורי תקין ויהיה מסר לשרים לעתיד לא לפעול כן".

מנכ"ל בצלמו ארגון זכויות אדם, שי גליק, דרש מוועדת האתיקה של הכנסת שתנזוף בדרעי על דבריו, "מדובר בחציית קו אדום  של כינויים וקללות ואף סיכון והסתה. עקב כך הוחלט לאבטח את המועמד לראשות העיר בכלל זה. אודה לנזיפה והבהרה שאסור להגיד דברים אלו".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן