דרעי על ברקוביץ: "השטן הוציא צו 8 להצביע לו"

יו"ר ש"ס דיבר בכנס של ש"ס בתל אביב, וטען לקראת הסיבוב השני בירושלים כי השמאל מתגייס למען עופר ברקוביץ. "עמוס שוקן מגייס את כל הכוח שלו ואת עיתון הארץ לטובת המועמד החילוני בירושלים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/11/18 12:16 ג בכסלו התשעט

דרעי על ברקוביץ: "השטן הוציא צו 8 להצביע לו"
ברקוביץ וליאון. ההתבטאויות הולכות ומחריפות, צילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

הבחירות מתקרבות והביטויים הולכים ומחריפים. יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, דיבר באירוע של ש"ס בתל אביב. לקראת הסיבוב השני בירושלים, בין עופר ברקוביץ למשה ליאון, קרא דרעי לתמוך בליאון ש"קיבל את תמיכתם של כל גדולי ישראל" לדבריו. בתיעוד שפורסם באתר 'בחדרי חרדים', דרעי תועד אומר כי ברקוביץ הוא מועמד חילוני "שרוצה להמשיך לחלן את ירושלים ולהפוך אותה לעיר ככל דבר". על פי דרעי, "השטן הוציא צו 8 וגייס את כל באי השטן. פתאום כשאתה רואה את הגייסות האלה אתה רואה ששם זה לא רק יהודים רחוקים, לצערי, אמנם בשולי המחנה אבל השטן מגייס את כולם. עמוס שוקן מגייס את כל הכוח שלו ואת עיתון הארץ לטובת המועמד החילוני בירושלים."

(צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים)

בעקבות הדברים, מטה התעוררות, תנועתו של ברקוביץ, הודיע כי הוא הגביר את האבטחה סביבו. לדברי התעוררות, בימים האחרונים גוברים האיומים כנגד ברקוביץ ולאחר התייעצויות, תוגברה האבטחה סביבו.
"רק היום תקף השר דרעי ואמר על עופר ברקוביץ "השטן הוציא צו 8". אמרו בתנועה, "דבר זה מתווסף לשלל אירועים כאשר האחרונה שבהן היתה צוותים שלמים של עבריינים המשחיתים את שלטי התעוררות הפוגעים בהליך הדמוקרטי ומסיתים ללא הכר בעופר ברקוביץ ובתנועת התעוררות". 

מתנועת התעוררות נמסר: "לא יעלה על הדעת ששר במדינת ישראל יתבטא בצורה כזו. האמירה של השר דרעי היא חמורה וחציית קו אדום ומתווספת לשלל אירועים וקריאות הסתה כנגד ברקוביץ ועל כן הוחלט לשמור על בטחונו"
עוד הוסיפו בהתעוררות: "צר לנו שמי שמנסה לפלג עושה זאת באמירות המובילות לאלימות ומעבירות מסר לציבור כי אלימות היא דבר  הכרחי על מנת לנצח בבחירות דמוקרטיות"

ח"כ יהודה גליק (ליכוד) כתב: "לא דרעי. אני תומך בליאון וחושב שהוא המועמד העדיף אבל המתמודד השני ותומכיו אינם שטן ואינם נציגי השטן. קורא למשה ליאון להתנער מהסגנון זה לא ראוי. אין שום מקום לדה ליגיטימציה בבחירות דמוקרטיות לגיטימיות".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב על דבריו של דרעי ואמר: "אם בעיני אריה דרעי תומכיו של עופר ברקוביץ' הם "השטן", אזי ברור ששר הפנים דרעי יעשה כל שביכולתו בכדי להילחם באותו שטן. אריה דרעי צריך להימנע מכל מעורבות בפיקוח על הבחירות. 
אם דרעי לא יעשה זאת בעצמו, יש להשעות אותו במיידי כדי שהבחירות בסיבוב השני יהיו הוגנות. תפקידו של שר הפנים לעודד הצבעה דמוקרטית ושמירה על קמפיינים נקיים ולא אלימים והוא עושה בדיוק את ההיפך - מעודד אלימות ופגיעה פיזית במועמד החילוני כדי לשרת את מטרות המפלגה שלו."