דרישה: לשריין מקום גבוה לצעיר ברשימת הבית היהודי

שלושה מצעירי מפלגת הבית היהודי קוראים למרכז המפלגה לשריין את המקום השישי ברשימה לכנסת לצעיר או צעירה - מתחת לגיל 35. "בטוחים כי שילוב מועמד/ת צעיר/ה במקום מרכזי ברשימה, יגדיל את קהל התומכים, ויוסיף רוח רעננה של צמיחה והתחדשות לתנועה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 07/01/19 21:19 א בשבט התשעט

דרישה: לשריין מקום גבוה לצעיר ברשימת הבית היהודי
סיעת הבית היהודי בכנסת האחרונה. ישוריין מקום לצעיר?, צילום: דוברות

הסקרים ממקמים את הבית היהודי סביב אחוז החסימה, אך בתוך המפלגה נערכים לבחירת רשימת המועמדים לכנסת. ארבעה מצעירי הבית היהודי, חברי מרכז המפלגה, קוראים לשריין את המקום השישי ברשימה לכנסת , לצעיר מתחת לגיל 35. הם מוסיפים כי במקרה של ריצה משותפת עם האיחוד הלאומי, המקום המשוריין לצעיר יהיה המקום התשיעי או מעליו.

במכתב של צעירי הבית היהודי נאמר: "צעירי הציונות הדתית היו מאז ומעולם חלק משמעותי מהעשייה הענפה ומהובלת הפעילות הציבורית בתנועה הבית היהודי. גם בעבר היה ברשימת המפלגה מקום משוריין לצעיר/ה,  ואנו מבקשים כיום להשיב את השיריון כפי שהיה. 
אנו בטוחים כי שיריון זה ושילוב מועמד/ת צעיר/ה במקום מרכזי ברשימה - יגדיל את קהל התומכים, ויוסיף רוח רעננה של צמיחה והתחדשות לתנועה!"

"על כן אנו מציעים וקוראים לחברי וחברות המרכז:

  • לשריין את המקום ה-6 ברשימת הבית היהודי לכנסת לחבר/ת מפלגה- המועמד/ת לרשימת המפלגה לכנסת, אשר שביום הגשת המועמדות לוועדת הבחירות לא מלאו לו/ה - 35 (להלן: "מועמד צעיר"). 
  • להחליט כי מועמד צעיר שיגיע למקום הגבוה ביותר בבחירות לרשימה לכנסת – במרכז המפלגה או בכל דרך בחירות אחרת שיקבע המרכז – יוקפץ למקום ה-6 המשוריין. 
  • ככל שמועמד צעיר/ה יגיע למקום ה-6 ו/או גבוה מכך  בכוחות עצמו בבחירות עצמן – השריון יתבטל. 
  • ככל שמפלגת הבית היהודי תתמודד ברשימה מאוחדת עם מפלגה/ות נוספ/ות המקום המשורין למועמד הצעיר לא יהיה נמוך מהמקום ה-9 ברשימה המאוחדת".

על המכתב חתומים ארבעה מחברי המרכז; רותם קקון, יעקב שטרן, פז גליקמן ומאיר פרייליכמן. יש לציין כי מועמד אחד כבר צפוי להתמודד על המקום המשוריין לצעיר, וזהו סגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון, בן ה-34. על פי ההערכות במפלגה, גם יונתן דובוב, מייסד מתחם ה'גולה', ויו"ר צעירי הבית היהודי, יתמודד על המקום המשוריין לצעיר, אם יהיה כזה וגם רונאל אליקים, מנכ"ל מרכז ברקאי


להורדת הקובץ