דרישה: להרחיק את נשות הכותל מתפילות ראש החודש הקרוב

ארגון 'נשים למען הכותל' פנה בדרישה שהרב שמואל רבינוביץ' ימנע את כניסתן של 'נשות הכותל', לאחר שלטענתו הן הפרו את החוק בחודש שעבר. 'נשות הכותל': "לא הפרו שום איסור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/06/18 13:46 כח בסיון התשעח

דרישה: להרחיק את נשות הכותל מתפילות ראש החודש הקרוב
נשות הכותל ברחבה המשותפת, צילום: פלאש 90

האם 'נשות הכותל' יורחקו ממתחם הכותל המערבי? מפנייה של גורמים שונים ליועמ"ש של משרד הדתות, עלתה דרישה מרב הכותל להפעיל את סמכותו ולהרחיק את נשות הארגון מתפילות ראש חודש תמוז שיחול השבוע.

הארגונים 'נשים למען הכותל' ו'המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל' פנו באמצעות עו"ד הראל ארנון בדרישה שהרב שמואל רבינוביץ' יורה על אי כניסתן של 'נשות הכותל' למתחם.

בבסיס הדרישה עומדת ההנחיה של הרב רבינוביץ' בתיאום עם המשטרה, כפי שנכתב במכתב, "לקבוע מתחם תפילה ל'נשות הכותל'" וכי במידה והן לא יישמעו להוראות, הוא ישתמש בסמכות שניתנה לו להרחיק גורמים שונים מהמקום.

עוד עלה מן המכתב כי "בתפילת ראש חודש ניסן חלה הסלמה קשה בהפרת החוק בידי 'נשות הכותל', מעבר להפרת החוק 'הרגילה', בעצם קיום טקסיהן ברחבה הצפונית". בארגונים אלה טענו כי מדי חודש מעוררות נשות הארגון פרובוקציות ומפרות את הסדר במקום ולכן פנו מראש להרחקתן מתפילות ראש החודש הקרוב

מארגון 'נשים למען הכותל' נמסר כי "בחודשים האחרונים, נוכחו כל המתפללים ומקבלי ההחלטות לגלות כי נשות הכותל אינן חפצות בתפילה אלא בלחרחר מלחמות ולפגוע במי שמגיע למקום המקודש ביותר על מנת להתפלל. על כן, כפי שהכריז רב המקומות הקדושים הרב רבינוביץ׳ בחודש שעבר, עליו לממש זאת כעת ולמנוע מנשות הפרובוקציות להגיע בראש חודש תמוז".

היועצת המשפטית של נשות הכותל, עו"ד אורלי ארז לחובסקי, התייחסה לדרישה ואמרה כי "רב הכותל מוסמך לתת הוראות להבטחת האיסורים הקבועים בתקנות המקומות הקדושים. נשות הכותל לא הפרו שום איסור והן פועלות לאור פסיקת בית המשפט המחוזי מלפני 5 שנים. לכן לא רק שאין כל עילה להרחקתן מהכותל אלא שיש לאפשר להן לממש את זכותן להתפלל בעזרת הנשים בכותל כדרכן".