אל תכרעו ברך לפני המפגינים

הרב שמואל אליהו בטור מיוחד על ההפגנות בארצות הברית, וחושש מאהדת המפגינים האלימים שבשם נושא המחאה, מתעלמים מההשחתה שלהם. "אל תלכו שבי אחרי אנשי התוהו הללו, הניסיון של האנושות עם האנשים הללו הוא נורא"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 07/06/20 10:05 טו בסיון התשפ

אל תכרעו ברך לפני המפגינים
הרב שמואל אליהו ב"לייב כיפה", צילום: כיפה

שמעתי את קריאות העידוד לבוזזים ולפורעים מאנשי מרצ בישראל ומחבריהם בארה"ב. שמעתי את ראש עירית וושינגטון מעודדת אותם וכורעת להם ברך. לאנשים ששורפים חנויות ובוזזים רכוש למען פוליד. 

אם פוליד הוא באמת הסיבה, איפה כל האנשים הללו כשמפגינים שפכו בנזין על שוטר ושרפו אותו חי. איפה המפגינים כשחבריהם דרסו וירו על שוטרים אחרים למוות. איפה כל המפגינים הללו כשסוריה הורגת מאות אלפים מאזרחיה בגז חרדל. 

פוליד הוא התירוץ, האנרכיה היא המטרה. יש אנשים בעולם שיודעים להפגין ויש אנשים בעולם שיודעים לבנות. נשמות התיקון טובות בלבנות. נשמות התוהו טובות בלהפגין, להראות את העוול ולהחריב את הכל כדי לבנות עולם חדש נקי וטוב (אולי). 

אין ספק, נשמות התוהו נראות יותר יפות וצודקות. הן מוחות בעוז על עוולה של אחרים, הן מציבות אותך בעמדת התגוננות. אם אתה לא מוחה על העוול, אתה כנראה חלק ממנו. 

כך היה במהפכה הקומוניסטית, הם הצביעו על עוול במשטר הישן ואמרו. "עולם ישן עדי יסוד נחריבה", בדרך הרגו מאות אלפי יהודים, שחטו, בזזו ואנסו. הרגו מיליוני איכרים למען הצדק הגדול. למען האחווה העולמית, למען השלום העולמי, את התוצאות כולנו מכירים. 

כך עושים תלמידיהם עד היום. בארץ הם יודעים לומר למה ההתיישבות ביהודה ושומרון היא עוול. כרתו (אולי) עץ זית של פלשתיני, וכולם צריכים לכרוע ברך ולבקש סליחה מהעם הפלשתיני. בשם הסליחה הזאת הם מתייחסים בסלחנות לערבים שפולשים לאדמות. שיורים. שזורקים אבנים וזורקים בקבוקי תבערה שהורגים ושורפים אנשים חיים. 

אל תכרעו ברך. אל תלכו שבי אחרי אנשי התוהו הללו, הניסיון של האנושות עם האנשים הללו הוא נורא. אסור להיות מהם ולא ללמוד מהם. כך הסביר הרב קוק זצוק"ל את התפילה שאומרים בבוקר "שתצילני היום ובכל יום ויום מעזי פנים ומעזות פנים".  - תציל אותי מנשמות התוהו עזות הפנים, ותציל אותי מלהסחף אחרי רעיונות התוהו הנוצצים. 

אנחנו חלק מעולם התיקון. אלה מקימים משפחות ויולדים ילדים. אלא בונים בתים ומקימים ישובים. אלה יוצרים ומתקנים עוולות במעשים ולא בהפגנות הרסניות.