הרב אליעזר שנוולד: בתי כנסת המונים יותר ממאה איש, יש לפצל את המניין

על רקע בהלת הקורונה, הרב שנוולד מבקש לנהוג במידתיות וקור רוח, להמשיך ולפקוד את בתי הכנסת ולא לנהוג בפאניקה. הרב גם מורה לבתי כנסת המונים יותר ממאה איש לפצל את המניין

חדשות כיפה הרב אליעזר שנוולד 11/03/20 20:24 טו באדר התשפ

הרב אליעזר שנוולד: בתי כנסת המונים יותר ממאה איש, יש לפצל את המניין
אלוסטרציה, צילום: shutterstock

המשיכו לבוא לבתי הכנסת. ולהתפלל. על הכל. גם על הסתלקות מגיפת הקורונה מן העולם. הכל על פי הנחיות משרד הבריאות, לא פחות ולא יותר. 

פרופסור רביד מנהל בית החולים מעייני הישועה קרא היום בתקשורת להימנע מלהגיע לתפילות בבתי הכנסת מחשש להידבקות. אמנם פרופסור רביד הוא רופא מוערך עתיר זכויות ומנהל בית חולים חשוב.
אולם אם משרד הבריאות ובראשם הסמנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו שהוא אחד מבכירי הרופאים בארץ, שלצידו גדולי המומחים ברפואה בארץ, מייעצים  לממשלת ישראל לא הגיע למסקנה, בשלב זה, שהתכנסות כלשהיא אסורה. אל לו לבקש להחמיר את תמונת המצב על דעת עצמו.

זה 'מקדם היסטריה' מיותר. דווקא בעת משבר יש צורך באחריות, מידתיות וקור רוח. ו'אין לך דבר שאין הקיצוניות מזיקתו'. למען הסר ספק אין מדובר על מי שצריך להיות בבידוד. הוא חייב להקפיד על ההוראות של משרד הבריאות, כפי שהנחנו בסוף השבוע. הוא אינו יוצא מהבית גם לא לבית הכנסת אפילו לו לשמוע מקרא מגילה.

אגב, אם חלילה המצב יתדרדר תידרש הימנעות מהתקהלות לא רק בבתי כנסת,  תיאסר גם יציאה לסופרים, למוסדות החינוך, לתחבורה ציבורית ולעבודה.  'מן הזהירות שלא להיות זהיר מידי'. וכפי שלמדונו חכמים: ש'מי שבא לאסור את המותר, עלול להגיע להתיר את האסור'.

לאור ההנחיות החדשות המעודכנות הערב (ד'). של משרד הבריאות וממשלת ישראל. שאוסרות התכנסות ליותר ממאה איש במקום סגור, יש להנחות את בתי הכנסת בהתאם לקראת השבת הקרובה.
בבתי הכנסת שבהם יש יותר ממאה מתפללים יש להיערך לפצל את המניינים בשבת הקרובה כדי לא לחרוג מהמספר. כגון:

  • פיצול בשעות המניינים. 
  • פיצול המניין בין האולם המרכזי לבין אולם צדדי. ש
  • שחלק מהמניין יתפלל השבת בכיתת בית ספר סמוך.

יש להמליץ למתפללים בסיכון גבוה (גיל והסטוריה רפואית) לקיים מנין מצומצם ביותר ולא להגיע למניינים רבי משתתפים.

כותב הטור הוא הרב אליעזר שנוולד, ראש ישיבות ההסדר מאיר הראל במודיעין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן