נתניהו: "אין מחסור בסחורה, וגם לא יהיה"

ראש הממשלה התייחס למשבר במשק עקב התפשטות הקורונה ומבהיר: "אנחנו נעזור לכל מי שיפנה לבקשת עזרה". שר האוצר משה כחלון התייחס גם למצב והודה: "המשק נמצא בתקופה לא קלה, זה אירוע שאנחנו לא מכירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 13:41 טו באדר התשפ

נתניהו: "אין מחסור בסחורה, וגם לא יהיה"
נתניהו. מרגיע את הרוחות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר היום (ד') הצהרה לתקשורת לאחר הערכת מצב שיקיים עם שר האוצר, שר הכלכלה, נגיד בנק ישראל ומנכ"ל משרד האוצר. נתניהו יתייחס למשבר ויסביר על ההיערכות הכלכלית מפני התפשטות הנגיף. 

"כל מי שנפגע יכול לפנות ולבקש עזרה, אומר נתניהו, "פתחנו אתר שבו ניתן לפנות אלינו. אנחנו כבר שמים כסף לטובת סיוע לעסקים, במיוחד לענף התיירות שנפגע מאד, אבל כל עסק שנפגע יכול לפנות". ראש הממשלה התייחס גם למשבר אפשרי בייבוא סחורה וביקש להרגיע. "אין מחסור בסחורות, וגם לא יהיה מחסור בסחורות, "הרוב המכריע של הסחורות מגיע דרך הים ואין עם זה בעיה. לא יהיה מחסור בחומרי גלם ואנחנו נעשה כל מה שצריך, כולל גיוס חברות התעופה וחיל האוויר שיסייעו בפתרונות"

גם שר האוצר משק כחלון דיבר ואמר: "המשק נמצא בתקופה לא קלה, ואין צורך להסתיר את זה. זה אירוע שאנחנו לא מכירים אבל יש ידיים על ההגה והאירוע נמצא בשליטה מלאה. כרגע אנחנו מעמידים למשרד הבריאות מיליארד שקלים ויש לנו יכולת להמשיך לסייע. בנוסף, אנחנו נגיע בשבוע הבא עם סט צעדים נוספים למקרה שהנגיף יוסיף להתפשט. יש לנו בארגז הכלים לתת מענה לגופים נוספים, כול לביטוח הלאומי שצריך לתת מענה לאנשים שנפלטו מהעבודה ולקשישים"

יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, שר האוצר כחלון

שר האוצר כחלון. "אירוע שאנחנו לא מכירים"צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

נזכיר, כי ברקע הדברים, באל על החליטו על הוצאה לחופשה ללא תשלום של 4,000 מעובדי החברה, מתוכם 550 טייסים. המשמעות - באל על משאירים 100 טייסים פעילים בלבד, כאשר השאר ישבו בבית. בנוסף, 500 מעובדי חברת התעופה הישראלית עשויים לקבל בהמשך מכתבי פיטורין, נוכח המצוקה הכלכלית אליה נקלעה החברה.