בן ארי מגיב לתוצאות: "אנחנו לא צריכים להתנצל"

מיכאל בן ארי מביט על ששת המנדטים שקיבלה ימינה וטוען "בנט רמס את ערכי הציונות הדתית, אנחנו הצלנו את הימין". בנוסף, הוא מבקש לפצל את המפלגה, ולייצר בית חדש-ישן לציונות הדתית של השולחן ערוך, אלו שנטשו את ימינה

חדשות כיפה מיכאל בן ארי 03/03/20 16:51 ז באדר התשפ

בן ארי מגיב לתוצאות: "אנחנו לא צריכים להתנצל"
צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

נתחיל בזה שלא אנחנו צריכים להתנצל. עשינו הכל כדי להביא למיצוי של הקולות בימין. לפני שנה הצלנו את הימין כשבנט בגאוותנות נטש אותם, ואיבד ארבעה מנדטים והביא את המדינה לסחרור למעלה משנה. ׳הכרת הטוב׳ של סמוטריץ' ופרץ היתה בכך, שהשליכו אותנו וכרתו שוב ברית עם בנט. לא חשבנו שנכון להתמודד לבד. אך היה מי שחשב שכדאי לבודד אותנו, כדי למחוק את האמירה שלנו.

חייבים להודות שמבחינה פוליטית לעת עתה זה צלח. שום כללי מוסר או ערכים לא עמדו בדרכם. הפרת הסכם חתום, הכפשות של בנט מעל כל במה: ׳בן גביר ועוצמה יהודית נגד המדינה׳, היו חלק משמן ההסתה, ממומן בהון עתק ומתוזמן, שמטרתו דה לגיטימציה והפיכתנו למי שאינם ראויים לבוא בקהל. גם זה צלח, אך באופן חלקי בלבד. חלק מהציבור שלנו לא הצביע לנו, כי הצליחו להביס אותו טכנית, עם איומי אחוז החסימה. אך אידאולוגית לחלוטין לא. 

לעומת זאת, רשימת ימינה המורכבת מארבע מפלגות, לא סחפה אחריה אפילו לא את הציונות הדתית. בנט פרץ סמוטריץ' ושקד כולל מתן כהנא הטייס לא הצליחו אפילו לשחזר, את השבעה מנדטים שהיו להם. הציונות הדתית התפזרה לכל רוח, והביעה אי אמון רבתי, בצלמה ובדמותה של הציונות הדתית נוסח בנט. ציבור ענק נותר ללא בית. הרב דוד חי הכהן, מגדולי תלמידי הרב צבי יהודה, מיצוי של הציונות הדתית, ברוח ובמעש. מי שהתנחל בלב בת ים, והקים שם קהילה דתית לאומית תוססת, איבד את ביתו ויצא לרעות במפלגה תורנית שאיננה ציונית. הציונות הדתית של שקד וסמוטריץ' לא הותירו לו ברירה.

והרב הכהן, הוא אחד מרבים. אלו, שאין להם טור בשבת בשבתו, וגם לא בעולם קטן, וגם אין להם תוכנית ברדיו, אך יש מאחוריהם ציבור ענק, ציבור חסר בית. בית שהיה להם, עד שהגיע ׳דבר חדש מתחיל׳ שקידש את המטרה להגיע לראשות הממשלה, ובדרך רמס את ערכי הציונות הדתית, ללא היסוס שוב ושוב; ברית אחים, רחבה רפורמית, גיור, ליברליות וכו'. מסתבר שלא כולם חשבו שהיריקות הללו הם גשם. לא כולם בציונות הדתית, חושבים שהדרך של בנט לראשות הממשלה מתירה הפקרת ערכי יסוד.

הגיעה העת, לפיצול הציבור הזה, לשניים. יהיו ׳הסרוגים׳ בצלמם ובדמותם של יועז הנדל בנט ועידית סילמן, הליברלים היפים, כפי שכינה זאת אורי אורבך ע״ה ׳דתיים נורמאליים׳. אך הגיעה העת לתת מקום לציונות דתית של שולחן ערוך. שם יוכל למצוא את מקומו הרב ד״ר זיני המתנחל מחיפה, הרב הכהן המתנחל מבת ים, הרב גינזבורג מגל עיני והרב טאו מהר המור ומו״ר הגאון הרב דב ליאור.
במקור ראשון לא ממש יתמכו ברשימה הזאת, ספק אם בערוץ 7, אבל הציבור של המנהיגים האלו, ירגיש שהוא שב הביתה, בית שאין לו כבר הרבה שנים.

הכותב הוא ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית