אל תבזה את הרב הראשי

"האמת היא שמי שביזה את הרב הראשי, ובכך ביזה את כל היהדות של אלפי שנים, ביזה את עצמו, כמו שנוהגים לומר ילדינו בלשונם השנונה: זבל – מי שמלכלך" | הרב אבינר יוצא להגנת הרב הראשי לישראל

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 17/02/20 20:45 כב בשבט התשפ

אל תבזה את הרב הראשי
הרב יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

כיון שלנוכח ביזוי תלמיד חכם יש חובה למחות, וקל וחומר תלמיד חכם גדול, וכל שכן רב ראשי לישראל, הריני הדל מוחה נגד מי שקרא לרב הראשי לישראל הרה"ג יצחק יוסף שליט"א בשם: וירוס.

וזאת למה?  כי הוא אמר שרבים מהעולים מרוסיה הם גויים.  וכי מה רצוננו?! - שהרב הראשי ישקר?! שישקר בשם התורה?!

הרי אין זו המצאה שלו. כך היא ההלכה כבר אלפי שנים בכל ספרי הלכה של עם ישראל – שיהודי הוא מי שאמו יהודיה או מיט שהתגייר כדת וכדין.  ואין זו סתם הלכה שטמונה בספרי מלומדים, אלא זו הלכה של חיים של האומה הישראלית, שקיימה את האומה הישראלית במשך אלפי שנים.

מי שרוצה לשנות, חייב לחשוב היטב, על האחריות העצומה לשנות הלכה זו, הן ביחס לזהות עם ישראל, הן ביחס לפילוג נורא שזה ייצור באומה.

כמובן, אפשר להתווכח עם תלמידי חכמים, בנימוס ובכבוד, כמו עם כל אדם, ויותר מכל אדם, אך זאת על ידי טיעונים לענין, ולא על ידי סתם עלבונות לא לענין, וכינוי: וירוס.  אדרבה, כלל ידוע בתקשורת האנושית התקינה: מי שמדבר לא לענין, סימן שאין לו מה לומר לענין. מי שטוען לגופו של המדבר, סימן שאין לו מה לומר לגופם של דברים.

כמובן, תמיד כיבדנו גויים.  ולא רק היום במדינתנו, אלא לכל אורך הדורות, בגלות המרה. וסיימנו תפילת שחרית שלנו יום יום, בתפילה המפורסמת "עלינו לשבח", שהיא גם המנון כבוד ותקוה לכל המין האנושי.  אך שמירת ההבדלה, היא ששמרה על עם ישראל: "המבדיל בין ישראל לעמים".

לכן האמת היא שמי שביזה בצורה זו את הרב הראשי, ובכך ביזה את כל היהדות של אלפי שנים, ביזה את עצמו, כמו שנוהגים לומר ילדינו בלשונם השנונה: זבל – מי שמלכלך.

נכון, ישראל הוא ביתנו, אך לא רק ביתו של פלג אחד או מפלגה אחת, אלא ביתו של כל עם ישראל, על כל גווניו, דתיים וחילונים, חרדים וציונים, ימניים ושמאלניים, אשכנזים וספרדים, נולדים כאן ועולים לכאן, ועוד.  ומי שתוקע סכין מילולי ברב הראשי, אינו אלא תוקע חרב בגוף האומה.

לכן, אנחנו מזמינים את הפוגע שהעיז לכנות וירוס את הרב הראשי, לבוא קצת ללמוד בבית המדרש, בו יתקבל בכבוד, באהבה ואחוה ושלום ורעות, ללמוד את נשמתו הפנימית של עם ישראל, ואז בודאי יגיע למסקנה שהרב הראשי אינו חלילה וירוס, אלא איש אמת, כלומר בלטינית וֵרוּס Verus.