ראיון הדרבוקות מלמד: תל"ם הם האחים החורגים בכחול לבן

במקום לגבות את יועז הנדל ולתת אמון בחברם למפלגה, חברי הכנסת של כחול לבן מיהרו לתקוף ולהשחיר אותו אף יותר. לחברי הרשימה היה קל יותר להפיל על הנדל הימני והדתל"ש האשמות גזעניות כמו שהם עושים ליתר חברי הכנסת מהצד הימני של המפה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/02/20 18:41 יד בשבט התשפ

ראיון הדרבוקות מלמד: תל"ם הם האחים החורגים בכחול לבן
מטה הסרוגים בכחול לבן -ממשיכים באותו הקו. האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ח"כ יועז הנדל נפל בלשונו כשהתראיין לעיתון הארץ בסוף השבוע האחרון והבדיל בין מגוון התרבויות שהגיעו לארץ: "הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות". פליטות פה של פוליטיקאים זה עניין שבשגרה, השאלה הגדולה היא איך מתמודדים עם המשבר ואיך ומורידים את גובה הלהבות.

סוף השבוע האחרון לימד שכחול לבן לא יודעים להתמודד עם משברים. כשח"כי כחול לבן נשאלו על הנושא שוב ושוב הם הקטינו והעליבו את חברם לסיעה. עופר שלח הגדיל ואמר בשבת תרבות כי דברי הנדל אינם משקפים את "רוחה של כחול לבן". הוא הוסיף כי מדובר ב"התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה". ח"כ אורנה ברביבאי הוסיפה שמן למדורה והקדישה להנדל תיפוף של הזמרת שרית חדד בטוויטר. ככה לא באים לעזרת חבר, ככה מגדילים את הסערה. 

בצר לו נאלץ חבר הכנסת הנדל לפרסם את קטעי הראיון שלא פורסמו, בהם הוא מבהיר בקולו שהוא אינו גזען ואף יותר מכך מתנגד לשיח העדתי שמתקיים פה בכל ערב בחירות. זה כבר לא יעזור להנדל, הראיון הזה הצליח להשחיר אותו, אבל חבריו לסיעה השחירו אותו אפילו יותר. במקום לגבות את חברם ולחכות רגע לפני הודעות הגינויים הם מיהרו לחבוט בו ולהפוך אותו לחשוך ביותר.  

צריך להגיד, זה לא סתם קרה לח"כ יועז הנדל, שמפלגת המקור שלו היא המפלגה הימנית בראשות משה יעלון - תל"ם, היא לא הלחם והחמאה של חברי יש עתיד וחוסן לישראל. ח"כי תל"ם הם אלו שסיכלו את הקמת ממשלת המיעוט בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת, ובקוקפיט ראו בהם את אלו שהפילו את האפשרות להדחת נתניהו וכינון קואליציה בראשות גנץ. 

חברי הרשימה שלו יורדים עליו ותוקפים אותו במקום לגבות אותו. לרגע לא עברה בהם המחשבה שאולי הדברים שלו יצאו מהקשרם ולתת בחברם לסיעה אמון, שהרי הם מכירים אותו ויודעים שהוא לא גזען. אבל הנדל הוא הסממן הימני של המפלגה ובסתר ליבם הם כנראה מאמינים שבדיוק כמו שהם מסתכלים על סמוטריץ' והרב רפי, גם הוא פשוט ימני גזען. נראה שכל עוד כחול לבן לא יודעת מה הדרך שלה, תל"ם והחברי הכנסת הסרוגים ברשימה תמיד יהיו אחים חורגים של הרשימה ולא חלק אינטגרלי ממנה.