חילי טרופר: "הניסיון של הרב פרץ לנקות את שמו של בן גביר - מגוחך"

"אחרי שחוברים לאנשי עוצמה יהודית כבר אי אפשר לחנך עוד את התלמידים ל"חביב אדם שנברא בצלם", לרוח בית הלל, לתפיסה מורכבת את המציאות ולאהבת אדם. זה פשוט לא הולך ביחד" | ח"כ חילי טרופר בטור דעה בלעדי לכיפה

חדשות כיפה ח"כ חילי טרופר 11/01/20 21:26 יד בטבת התשפ

חילי טרופר: "הניסיון של הרב פרץ לנקות את שמו של בן גביר - מגוחך"
ח"כ חילי טרופר, צילום: ינאי יחיאל

הרב רפי פרץ ביום שישי האחרון: "איתמר בן גביר עבר כברת דרך ארוכה מאז תקופת כהנא. הוא כבר לא כהניסט".
איתמר בן גביר: "עם ישראל הבין שכל רצח האופי שעשו למורי ורבי הרב כהנא במשך השנים לא נכון". (ולא, לא לפני שנים רבות. רק בחודש מרץ האחרון לפני הבחירות הראשונות).

זו לא סתם התקטננות על הבדלי גרסאות ועל כמה מגוחך הניסיון של הרב פרץ לנקות את שמו של בן גביר. זה ממחיש עד כמה רחוק הולך המנהיג הפוליטי של הציונות הדתית כדי להכשיר את מעשה העוולה. הוא מכשיר את מי שכלל אינו מבקש להכשיר את עצמו.  

דבריו של הרב פרץ הם צעד נוסף במדרון החלקלק, שהחל לפני אותו "חיבור טכני בלבד" באפריל האחרון. אשר יגורנו, אכן בא לנו. הנה, בן גביר הוא כבר לא כהניסט על פי תעודת היושר שהעניק שר החינוך. לכל היותר יש כמה הסתייגויות רפות, לא עמידה איתנה על תפיסת עולם מוסרית.

לו היה מדובר רק בדמות פוליטית, יתכן שהמחיר היה קצת פחות נורא. זה היה נתפס כעוד קומבינה פוליטית שיש בה פגם מוסרי קשה. אבל מדובר כאן ברב, ראש מכינה לשעבר ושר החינוך של ישראל בהווה. ובשל כך המחיר עמוק הרבה יותר. הרי מה המסר החינוכי שעובר במעשה הזה?!

שזה בסדר להיות במפלגה אחת עם דמויות כמו בנצי - "בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי, הוא לא היה מגיש את האוכל. הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב" – גופשטיין (דברים שאמר בחתונת ביתו); שזה לא נורא לרוץ ביחד עם מי שרואה ברב כהנא מורו ורבו; שזה לגמרי לגיטימי לתלות תמונה של רוצח בסלון.
הרי אחרי שחוברים לאיתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מעוצמה יהודית כבר אי אפשר לחנך עוד את התלמידים ל"חביב אדם שנברא בצלם", לרוח בית הלל, לתפיסה מורכבת את המציאות ולאהבת אדם. זה פשוט לא הולך ביחד. 

הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

כשהרב רפי פרץ ידבר שוב על כל אלה, תלמידי ישראל יתקשו להאמין לו.

אני לא מאלו שסבור שכדי לחזק את עמדתי נדרש לבזות יריב או למחוק את כל זכויותיו. לרב רפי פרץ יש זכויות רבות - כטייס בצה"ל, כראש מכינה, כמי שאל מול לגלוג של חברים בציונות הדתית בחר להתפנות מגוש קטיף בלי לשסות איש באחיו וגם כרב ראשי בצה"ל בהחלטות אמיצות בצוק איתן. כל אלה עומדים לו. אך לצד ההכרה במעשיו הטובים ואל מול ההחלטה לרוץ עם בן גביר ותעודת הכשרות שהוא מנפק לו, גם בראיון ביום שישי האחרון, חובה למחות

כאשר נשאל על סוגיית תמונת גולדשטיין הוא מסתפק בתשובה של בן גביר "שהרופא הזה הציל עשרות רבות של אנשים", בלי אף מילה של גינוי או זעזוע על כך שמדובר במי שרצח עשרים ותשעה ערבים חפים מפשע. אל מול הלגיטימיות שמעניק הרב פרץ, אסור לעמוד מנגד. 

את בן גביר שכדברי עדות האופי של פרץ הוא "אדם מאוד רך, נינוח, אנושי, מתחשב" אינני מכיר באופן אישי וזה לא חסר לי. את הרב רפי אני מכיר ובהחלט יש לו דיבור רך ונינוח, אנושי ומתחשב. אבל מתברר שתחת כסות נינוחה ורכה אפשר להכשיר עוולות ולעשות מעשים רעים במיוחד.

חילי טרופר הוא חבר כנסת מטעם מפלגת 'כחול לבן'

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן