הרב פרץ על בן גביר: "אדם מאוד רך, נינוח ואנושי"

שר החינוך הרב רפי פרץ, דיבר על השופות עם איתמר בן גביר, שיש שיראו אותה כהקצנה "הוא כבר לא כהניסט במובן הפשוט של המילה". על סמוטריץ' "גם אני בעד פריימריז, אבל זה לוקח חודשים" ועל שקד "דובר על מפלגה ציונית דתית צריך שיעמוד בראשה מישהו מהעולם הדתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/20 09:08 יג בטבת התשפ

הרב פרץ על בן גביר: "אדם מאוד רך, נינוח ואנושי"
הרב רפי פרץ ואיתמר בן גביר, צילום: יח"צ

שר החינוך הרב רפי פרץ התראיין ל"ידיעות אחרונות" ובו האריך להסביר למה הוא רואה את בן גביר כשותף ראוי לדרך ושהוא אינו קיצוני כמו שמנסים לתאר. "איתמר בן גביר עבר כברת דרך ארוכה מאז תקופת כהנא, הוא כבר לא כהניסט במובן הפשוט של המילה. ברגע שמדינת ישראל הכשירה אותו ואיפשרה לו להיות עורך דין וחבר כנסת, יש לו לגיטימציה בחוק“

עוד הוסיף:”הסיפורים עליו מאוד שונים מהמציאות. הופתעתי לראות אדם מאוד רך, נינוח, אנושי, מתחשב. תמיד אכפת לו מהזולת. אני מרגיש שיש על בן גביר והמפלגה שלו מסע מוגזם של חרמות וגינויים. דיבורים מאוד חריפים. אמרתי לעצמי, באמת יכול להיות שממציאים עליו הרבה מילים לא מכובדות, כי אני רואה דברים אחרים מול העיניים“.

לגבי תמונתו של ברוך גולדשטיין בבית בן גביר קיבל הרב פרץ את הטענה שהתמונה שם כי מדובר ברופא שהציל נפשות רבות "אני לא הייתי תולה את התמונה בסלון שלי, אבל אני שומע אותו וכשקיבלתי תשובות נחה דעתי ללכת אתו ביחד"

על הבחירה לחבור עם עוצמה יהודית אמר: "כשעל כף המאזניים מונחת ההצלה של מחנה הימין, התשובות שלו מספיקות כדי שנלך אתו למהלך של בלוק טכני. אם לא היינו חוברים לעוצמה יהודית וממשלת הימין לא הייתה עוברת את 61 המנדטים, נתניהו התקשר אליי ואמר לי, ’תחבור לבן גביר, אל תיקח את האחריות הזו עליך‘"

השר משווה וטען שהצטרפותו של כסיף לכנסת הרבה יותר גרועה מהצטרפות של בן גביר "בכנסת ישראל יש רשימה שלמה שמדברת סרה על הערכים של מדינת ישראל, יש שם את עופר כסיף שקורא לחיילי צה“ל פושעי מלחמה ואויבי ישראל. אני חושב שצריך לתת עליהם את הדעת הרבה לפני אדם שמתייחס בכבוד רב לחיילי צה“ל, למדינת ישראל ולמיעוטים“.

על התגובות בציבור הציוני דתי טען: "יש הרבה שמקבלים את החיבור שלי לעוצמה בשמחה ובאהבה. מרוב הודעות התמיכה אי־ אפשר לפתוח את הפלאפון. הם אומרים, ’כל הכבוד, הצלת את מחנה הימין‘. ואני אומר, זה רק שלב, צריך לעשות עוד חיבורים. אני רוצה לחבור גם לסמוטריץ'".

הרב פרץ דיבר גם על חיבורים עם מפלגות אחרות ומסביר מדוע סירב להצעת סמוטריץ' לקיום פריימריז במפלגה: ”סמוטריץ‘ רצה פריימריז, הוא לא רצה את הדרך שהלכתי בה. גם אני בעד פריימריז, אבל זה לוקח חודשים ועכשיו אין זמן. אנחנו בתקנות חירום".

הרב פרץ הביע נכונות לחבור גם אל הימין החדש אך מסתייג מהאפשרות שהייתה בבחירות האחרונות שאיילת שקד תעמוד בראש "אני באמת מעריך את איילת שקד, אני חושב שהיא תורמת לפוליטיקה הישראלית תרומה מאוד מיוחדת. אבל אם מדובר על מפלגה ציונית דתית צריך שיעמוד בראשה מישהו מהעולם הדתי“.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן