הריב הראשי לישראל

שני מיליון יהודים ממוצא רוסי נרצחו בשואה, ועוד כמיליון יהודים שהובאו למחנות ריכוז בבריה"מ לשעבר ונרצחו על אדמתה. אך עבור הרב הראשי לישראל, צאצאי הקדושים הללו שהיום אנו צמים לזכרם, אודים מוצלים מהתבוללות אינם רצויים כי אינם מצביעים למפלגה הנכונה

חדשות כיפה שלומית גולדין-הלוי 07/01/20 11:21 י בטבת התשפ

הריב הראשי לישראל
שלומית גולדין-הלוי, צילום: באדיבות המצולם

כולנו נחשפנו בשבוע שעבר לסרטון המבחיל של אלכס קושנר מישראל ביתנו. לא אכנס כאן לפרטי הסרטון כי נדמה שהכל כבר נאמר. בכל מקום (כמעט) נשמעו גינויים מוצדקים על האמירות האוטואנטישמיות של קושנר. שלוש מערכות בחירות בשנה זה הרבה יותר מידי בשביל חברה מרובת אתגרים כשלנו. הפוליטיקאים משתמשים בשונה כדי להפריד ולפלג בינינו. וכך במקום קמפיינים שמספרים לנו מה המועמדים לכנסת יעשו בשבילנו כשייבחרו אנו מקבלים קמפיינים רוויי שנאה והשתלחות במחנה היריב. הכה בחרדים \ חילונים \ מתנחלים \ שמאלנים \ רוסים והצל את המפלגה. 
כנראה שזה עובד, אחרת הפוליטיקאים לא היו ממשיכים. קמפיין חיובי דורש הרבה יותר אנרגיות ועבודה סיזיפית. מסר של שנאה הוא קצר וקליט. מסר של טוב משותף דורש מאמץ ולעיתים גם התמודדות עם התנגדות פנימית. 
ואז הגיע הרב הראשי לישראל וביקש להוסיף עוד קיסם למדורה.
בסרטון שנחשף באתר ווינט נראה הרב הראשי לישראל (לא לספרדים, לא לחרדים, לא לשס, הרב הראשי לישראל!) מסביר כי העולים משנות ה90' הובאו כדי להוות משקל נגד לחרדים. הבנתם? יהודים שהוחזקו מאחורי מסך הברזל במשך שלושה דורות, שנאסר עליהם לשמור מצוות או אפילו ללמוד עברית. יהודים שניסו בכל מאודם לשמור על הגחלת. היו שלמדו בסתר, היו שניסו להשיג מצות לפסח, היו שהצליחו להגיע לתפילת כל נדרי ונעילה לאחר יום עבודה רגיל בכיפור רק כדי לשמוע קול שופר. במקום לחבקם ולקרבם חזרה ליהדות לאחר שלושה דורות של ניתוק כפוי, הרב יוסף בוחר לתקוף אותם ואף להסתכל עליהם כעל אויב ש"הובא" ארצה כדי להגדיל את המשקל האלקטורלי של מפלגות שאינן חרדיות.
שני מיליון יהודים ממוצא רוסי נרצחו בשואה, ועוד כמיליון יהודים שהובאו למחנות ריכוז בבריה"מ לשעבר ונרצחו על אדמתה. אך עבור הרב הראשי לישראל, צאצאי הקדושים הללו שהיום אנו צמים לזכרם, אודים מוצלים מהתבוללות אינם רצויים כי אינם מצביעים למפלגה הנכונה. 
הסיפורים של העליה הגדולה בנס קיבוץ הגלויות של נפילת החומות לפני שלושים שנה מראים כי היהודים שחלמו לעלות לישראל במשך דורות לא "הובאו" כדי לנצח את החרדים ואפילו לא כדי לנצח את הדמוגרפיה מול הערבים. הם בחרו לעלות לכאן ולהמשיך את השושלת היהודית.

תורת ישראל לא עומדת לבדה. הרב קוק לימד אותנו כי אין לנתק את המשולש המחבר בין עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. על כתפיהם של הרבנים הראשיים לישראל מוטלת אחריות כבדה לשמור לא רק על תורת ישראל אלא גם על שתי הצלעות הנוספות במשולש הנצחי. פוליטיקאים זורעים שנאה, תפקידם של רבנים (אמור להיות) לאחד את עם ישראל ולקרבם לתורה. 
 

הכותבת היא יועצת תקשורת ואשת יחסי ציבור, בת למסורב עליה