הרב דרוקמן בחר בצד הלא ממלכתי

דניאל גולדמן, לשעבר יו"ר בני עקיבא העולמי, מסביר כי ההצטרפות של הרב דרוקמן למהלך ההגנה על נתניהו מקצינה את הפגיעה בממלכתיות

חדשות כיפה דניאל גולדמן 25/11/19 14:17 כז בחשון התשפ

הרב דרוקמן בחר בצד הלא ממלכתי
הרב חיים דרוקמן, צילום: כיפה

לפני מספר שבועות כתב הרב חיים דרוקמן, יחד עם רבנים מובילים נוספים, מכתב מנומק ופתוח בו התלוננו כי קשה להם לחנך לממלכתיות במצב הקיים. עיקר התלונה היה סביב חקירות נתניהו והמכתב ההוא עדיין מהדהד. 
 
הקריאה אתמול להצטרף להפגנה ביום שלישי, מחר, בסימן "לעצור הפיכה שלטונית", מראה שהרב דרוקמן מתקשה לחנך לממלכתיות ולוקח הלכה למעשה - תפקיד מרכזי בפגיעה בה!
 
הרב דרוקמן הוא סמל. הוא זקן רבני הציונות הדתית. כשהוא מביע דעה, זה מקובל. מי שחולק על דבריו הופך למיעוט ועליו מוטלת האחריות להסביר את עמדתו.
 
מעבר לכך, הרב דרוקמן עומד באופן רישמי בראש רשת חינוכית, מהחשובות ביותר בציונות הדתית, הכוללת עשרות מוסדות על-יסודיים המכילים חלק משמעותי מהתלמידות והתלמידים של המגזר. זאת, מעבר לעובדה שמעמדו בתנועת הנוער "בני עקיבא" הוא בלתי מעורער, הוא כלי מרכזי בציונות הדתית לקביעת ערכים ודוגמא לבני נוער - דור העתיד, והוא מהווה מנוע שמחנך עשרות אלפי חניכים לאחריות וערכים כלפי הארץ והמדינה.

דניאל גולדמן

דניאל גולדמןצילום: באדיבות המצולם

 
הצטרפות הרב דרוקמן למהלך ההגנה על נתניהו, רק מקצינה את גודל הפגיעה בממלכתיות, לא בשל היותו סמל לממלכתיות, אלא כי הוא ראש המתקיפים. ממלכתיות אינה מושג ערטילאי, או רוחני. הוא מושג בסיסי, שבמקרה שלנו מורה לנו להעדיף את הממלכה ולא את המלך. בעצם הבחירה של הרב דרוקמן להרים את דגל ההפיכה השלטונית הוא בחר צד. בבחירה זו הוא מאתגר את כל תלמידי וחניכי בני עקיבא בהתמודדות שלהם לאור המצב הייחודי בו מצויה החברה הישראלית.
 
אולי זה הרגע לציין את האמירה הברורה של שרת המשפטים לשעבר ח״כ אילת שקד שהצהירה ביום שישי בעניין ד״ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, ומי שהחליט סופית על הגשת כתב אישום כנגד ראש הממשלה, "שהוא אדם ישר, הפועל מתוך המשפט והראיות".ואוסיף, כי מנדלבליט אדם ירא שמים שכל חייו הבוגרים הקדיש למען הכלל, מהם שנים רבות במערכת הביטחון ובשנים האחרונות בשירות המדינה.
 
אני מציע לכל אדם, הרוצה דוגמא טובה לממלכתיות, להתרכז בדמויות כמו ד״ר מנדלבליט!.  ולא להשתמש בביטויים כגון: "עוול" ו"משפט שדה", כפי שהרב דרוקמן השתמש בכדי לפגוע בממלכתיות כנחלת הכלל והפרט, עבור דתיים וחילונים, ימניים ושמאלנים.
 
הייתי רוצה לראות מנהיג חינוכי ודתי בסדר גודל של הרב דרוקמן כשותף שלי בחינוך ילדיי לכיבוד החוק ורשויות החוק! במקום זה, עצובה ובמידה רבה חסרת אחריות, היא העובדה שהוא הצטרף לפוגעים העיקריים בממלכתיות ובניסיון לערער אותה!!