זה היה מהר: יועז הנדל מתחיל לזגזג

כחול לבן השתמשו בח"כ הנדל כדי למשוך מצביעי ימין, אולם לפתע כשצריך להכריע בין ממשלת מיעוט לממשלת אחדות נראה שהנדל שכח מאיפה הוא הגיע

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 18/11/19 12:50 כ בחשון התשפ

זה היה מהר: יועז הנדל מתחיל לזגזג
יועז הנדל, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

יועז הנדל הוא הסממן הימני בכחול לבן, שאחריו הגיעו מצביעי ימין רבים שמאסו בנתניהו ובליכוד. כחול לבן הבינו שתל"ם, מפלגתו של הנדל, יכולה להביא להם עוד שניים - שלושה מנדטים שיהפכו את הקערה על פיה. הנדל מצידו סיפק את הסחורה' אמר את כל מה שאנשי ימין רוצים לשמוע וקבע כי כחול לבן היא מפלגת מרכז - ימין, למרות שראשיה המשיכו לכנות אותה מפלגת מרכז - שמאל. 

גם לאחר שנתניהו החזיר את המנדט והנשיא ריבלין העביר אותו לגנץ, הנדל דבק במשימתו להשאיר כחול לבן בימין. הוא סרב להצטרף לחגיגת ממשלת המיעוט הנתמכת על ידי הרשימה המשותפת ואף העיר את חמתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד

בעוד שלושה ימים המנדט של גנץ צפוי להסתיים, ושעון החול מתחיל לאיים. מה עושה הנדל? מסביר בפוסט בפייסבוק מדוע ממשלת מיעוט היא לא טובה, אבל כנראה אפשרית. במכבסת המילים שלו הוא קרא לזה 'תקלה', וכמו שכולנו יודעים תקלות לפעמים קורות, הן לא יזומות ואף אחד לא צריך לקחת עליהן אחריות. 


 

רבים מחבריו לרשימה, הנמנים על הצד השמאלי, לא מפחדים לחבור לרשימה המשותפת בקונסטלציה כזו או אחרת, אבל הנדל המשיך לחשוב שזה לא טוב ואף יגרור נזק אלקטורלי בהמשך, אך פתאום הכל אפשרי. הנדל נותן הרגשה של אדם אמין וישר, אך מתברר שהחודשים הספורים שהוא בכנסת נספרים בשנות כלב והופכים אותו לפוליטיקאי ערמומי כמו אחרון הפוליטיקאים, וכך הוא מוצא דרך מכובסת לצאת מהפלונטר הפוליטי האישי שלו. 

ההחלטה ללכת לממשלת מיעוט היא רעה בדיוק כמו ההחלטה של נתניהו לפזר את הכנסת ה-21 וללכת שוב לבחירות בלי להחזיר את המנדט לנשיא. היא לא דמוקרטית ותגרום לנזק בלתי הפיך לכחול לבן. גם אם הם בסוף הם יוותרו על הרעיון, הנזק התדמיתי להנדל ולכחול לבן כבר נעשה.