נתניהו לשרי הליכוד: "גנץ יקים ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס"

פחות משבוע לפקיעת המנדט של כחול לבן, ראש הממשלה קיים שיחת ועידה עם שרי הליכוד בה התריע בפניהם כי גנץ עומד להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת: "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/19 17:53 יח בחשון התשפ

נתניהו לשרי הליכוד: "גנץ יקים ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס"
גנץ ונתניהו . , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

במהלך השבת ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחת ועידה עם חברי הכנסת והשרים בליכוד והודיע להם שקיבל אינדיקציות לכך שגנץ מתכוון להודיע על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת בשבוע הקרוב. הוא ביקש מהם לפעול כדי לייצר התנגדות ציבורית רחבה למהלך. בתוך כך, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צפוי להיפגש עם הנשיא ריבלין הערב ב-19:00. 

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת. בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר", אמר נתניהו לחברי הליכוד.

נתניהו הסביר לשרי הליכוד כי זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל: "זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל. הם הכחישו כשאמרנו את זה בבחירות. אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה. זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה״ל על ידי 3 רמטכ״לים לשעבר. אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".

עוד אמר ראש הממשלה: "ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף מהם לא מכחיש. אנחנו נקיים מחר כינוס חירום של סיעת הליכוד. נכנס גם את ראשי המחנה הלאומי.  יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי. בכחול לבן לא מנהלים שום משא ומתן עם הליכוד למעלה מ10 ימים".