דעה: האגודה לשינוי האזרח

התקדים בו בית המשפט הורה להעביר גבר שנמצא בתהליך שינוי מין לכלא נשים, מעורר באריאל פופוביץ' תמיהה, מי מוביל את המהלכים האלה ולאן זה עוד יגיע?

חדשות כיפה אריאל פופוביץ', מרכז ליב"ה 07/10/19 16:29 ח בתשרי התשפ

דעה: האגודה לשינוי האזרח
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בראיון ששודר אתמול בתוכניתה של קרן נויבך ברשת ב' עם עו"ד אן סוצ'יו מ'האגודה לזכויות האזרח', סיפרה המרואיינת בהתרגשות והתלהבות רבה על תקדים שקבע בית המשפט בימים האחרונים בכך שהורה להעביר גבר שיושב בכלא על הריגה לכלא הנשים 'נווה תרצה', מכיוון שהחליט שהוא רוצה לשנות את מינו.

מיותר להרחיב על ההזיה שצצה פה בחסות בית המשפט, שמאפשר לגבר, שכאמור נכנס לכלא באשמת הריגה (!), להיות בכלא אחד עם נשים כאשר הוא בעיצומו של תהליך 'שינוי מין', דבר שכמובן לא מתאפשר ולא התאפשר בשום סיטואציה בעבר. את הסיבה הפשוטה לזה שבתי הכלא לגברים ולנשים נפרדים כנראה שכל אחד מבין, אבל זה לא מטריד את השופטת הנכבדה, ובטח שלא את הארגונים ההזויים, שמבחינתם זה דווקא סבבה שהגבר ההורג יהיה בכלא אחד עם נשים אסירות ויחד איתם יתלבש, יישן ויתקלח (אגב, לאורך כל האייטם ההתייחסות אליו נעשתה בלשון נקבה, בלי שהוזכר באף מילה שבכלל מדובר בגבר, שחס וחלילה ציבור המאזינים לא יתבלבל עם העובדות...) .

ומה עם שלומן וטובתן של הנשים, אתם שואלים? מה עם החשש לפגיעה בהן? מסתבר שזה פחות מטריד את האגודה לזכויות האזרח ואת בית המשפט. לפחות לפי הרושם הניתן בראיון, בשום שלב של הסיפור אף אחד לא חשב לעשות סטופ ולבדוק קודם האם הנשים האסירות עלולות להיפגע מהעברת אותו אסיר לכלא שלהן? מה עם הזכויות שלהן? לזה בתי המשפט לא צריכים לדאוג? את זה 'האגודה לזכויות האזרח' לא חשבה לבדוק? נראה שלא. כי אגודה שמקדמת אג'נדות שמאל קיצוניות, ומממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל , לא באמת מתעניינת בזכויות וגם לא באזרחים ובאזרחיות, לא של אותו אסיר ולא של האסירות ב'נווה תרצה'. מה שמעניין אותה זה לשנות את הערכים של כולנו, לקדם תפיסות עולם אולטרה- ליברליות ולהפוך הזיות ל"זכויות". או בקיצור: האגודה לשינוי האזרח.

הדבר הזה בא לידי ביטוי באופן ברור באותו הריאיון,  כאשר לכל אורכו דיברו  על 'פסיקה אמיצה', 'תקדים', 'צעד גדול' ועוד ביטויי פריצת דרך מעין אלו. למה? כי כאמור, זה באמת מה שמעניין את מי שהובילו את המאבק הזה - התקדים, השינוי. עוד יעד שנכבש ושינה תפיסות עולם. אתמול צה"ל, היום השב"ס ומחר עוד ועוד גופים בחברה. "זכויות האזרח" של אותו אסיר מעניינות את מי שהובילו את המאבק לטובתו כקליפת השום. הוא בסך הכל עוד כלי שמשתמשים בו כדי לדחוף קדימה את האג'נדות ההרסניות שלהם להחרבת המשפחה ולשינוי הערכים.

כן, זה ממש אותן אג'נדות שבשמן מנסים לספר לנו שגבר הוא לא גבר ואישה היא לא אישה, וגם משפחה היא כבר לא משפחה. זהו המשך ישיר ל"קיץ הגאווה" שכפו עלינו ארגוני הלהט"ב הקיצוניים בשיתוף פעולה מתלהב מצד כלי התקשורת, במאמץ שלהם להחדיר לכל הערים את אותם אג'נדות ותפיסות מעוותות, בניגוד מוחלט לעמדת הרוב הבריא של תושבי הערים שנשאר בבית ולא השתתף בפסטיבלי החרבת המשפחה. וזהו גם המשך ישיר של הטירלול הזכור משינוי הטפסים בצה"ל שהחליט שאין יותר אבא ואימא אלא רק הורה 1 והורה 2 ושל הכנסה לספרי הלימוד של ילדינו הכרות עם "משפחות" שונות.

אז בפעם הבאה שתשמעו על 'תקדים' בחסות האגודה לזכויות האזרח (או כל ארגון קיצוני אחר), כדאי לזכור שלא הזכויות ולא האזרח הם הנושא פה, אלא הניסיון לחנך את כולנו מחדש, ומול הניסיון הזה אנחנו חייבים, יחד עם נתינת אהבה ואמפתיה אמיתית וגדולה לכל מי שמתמודד עם קשיים כאלו ואחרים, לא לוותר ולהציב עמדה בריאה, ברורה ונחושה שקוראת לחיזוק המשפחה הנורמלית וערכיה.