איראן זה כאן

"מה מניע את משמרות המהפכה הפמיניסטית? מה אכפת להן שנשים חרדיות תנהגנה ע"פ השקפת עולמן?" הרב איתי אליצור מתנועת 'בוחרים במשפחה', חושב שאיראן זה לא ההפרדה בין גברים לנשים, אלא הכפייה החילונית שמונעת את ההפרדה הזו

חדשות כיפה הרב איתי אליצור, 'בוחרים במשפחה' 12/08/19 18:02 יא באב התשעט

איראן זה כאן
אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו באיראן, גם כאן משמרות המהפכה מקפידות לחנך מחדש את כל מי שמעז לחשוב אחרת, את כל מי שמעדיף אורח חיים אחר, את כל מי שלא מציית למהפכה.
ככה זה במדינה שיש לה משמרות מהפכה, כמו מדינת ישראל.
משמרות המהפכה פנו לבית המשפט, ובית המשפט כמובן נעתר להן. הן דרשו למנוע מהציבור החרדי לקיים הופעה בהפרדה.

מה מניע את משמרות המהפכה הפמיניסטית? מה אכפת להן שנשים חרדיות תנהגנה ע"פ השקפת עולמן? הלא הפמיניסטיות אוהבות לדבר בשיח של זכויות, האם הן לא מבינות את זכותה של האישה החרדית לצניעות ופרטיות? האם הן לא מבינות את זכותה של האישה החרדית ללכת להופעה בלי להיות מושא למבטם של הגברים? האם הן לא מבינות את זכותה של האישה החרדית לחיות לפי השקפת עולמה?

הטענה שהושמעה היא שיש כאן פגיעה בנשים. נו, באמת. כבר נמאס להעלות שוב ושוב את הטענה שיש כאן פגיעה בגברים בדיוק באותה מידה. כבר נמאס להעלות את הטענה שאין כאן שום פגיעה בנשים. כי מה? הפמיניסטיות לא יודעות לעשות את החשבון הזה? השופט לא יודע לעשות את החשבון הפשוט הזה? הרי הם כולם יודעים היטב שאין כאן שום פגיעה בנשים ושום השפלה כלפי אף אשה. להפך: ההפרדה נועדה לשמור על כבודן וצניעותן של הנשים. כשמשמרות המהפכה אומרים שזו פגיעה בנשים הם משקרים ביודעין ובמצח נחושה. כבר אין שום טעם לעשות איתן שוב ושוב את החשבון הפשוט הזה, כי מדובר בשקר לבן שימשיך לעלות שוב ושוב. "פגיעה בנשים" זה קלף מנצח, אז ימשיכו להעלות אותו שוב ושוב אפילו שהכל יודעים שהוא שקר.

אז מה המוטיבציה שלהן? למה כה חשוב להן ללכת ולחנך מחדש את הנשים החרדיות במרחב החרדי? הרי אף אחד לא מציע ליצור הפרדה בהופעה של יהורם גאון בגני התערוכה. מה שהשאירו לנשים החרדיות הוא רק את המרחב החרדי, וגם את כבשת הרש הזאת הפמיניסטיות רוצות לגזול. מה אכפת להן שהנשים החרדיות חיות לפי השקפת עולמן? מה כ"כ בוער להן לחנך את החרדים מחדש כמו באיראן?

מסתבר שבאורח החיים החרדי יש משהו שמאד מאיים על הפמיניסטיות ועל השופט. זה מפחיד אותם ומעורר את קנאתם. אשה שחיה בחברה שבה מעצבי אופנה - שרובם גברים - הסלילו את הנשים להתלבש בצורה המציגה את גופן לראווה, שהופכת אותן לאובייקט גופני, ברור שהיא מקנאת בחברה שבה יש לאשה מרחב צנוע. אנשים שחיים בעולם שבו שליש מהזוגות מתגרשים, וגם היתר חיים בתוך עולם של מיניות והפקרות, מרגישים מאוימים מול תרבות שבה המשפחה מחזיקה מעמד לדורות, ואנשים חיים במשפחות גדולות, מאושרות ורב-דוריות, ושומרים על צלם אנוש. ההצלחה של הצניעות בחברה החרדית מאיימת על השקפת העולם של הנשים מהעולם רווי-המיניות. היא מעוררת את קנאתן. ומכאן המוטיבציה לחנך את החרדים מחדש.