האוכל בצבא חייב להיות כשר, אך אסור לנו למתוח את החבל יותר מידי

על רקע סערת החייל הטבעוני שהוצא מחדר אוכל צבאי בטענה לבעיית כשרות, מסביר הרב שרלו כי כשרות האוכל בצה"ל היא חיונית לצבא יהודי, אך מבקש להתחשב גם באחרים ולא לגזור גזרות חדשות ומיותרות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 11/07/19 11:23 ח בתמוז התשעט

האוכל בצבא חייב להיות כשר, אך אסור לנו למתוח את החבל יותר מידי
הרב יובל שרלו, צילום: ללא קרדיט

האוכל בצבא חייב להיות כשר. הוא חייב להיות כשר כי זה צבאה של מדינת ישראל, והכשרות היא אחד מסימני הזיהוי המובהקים ביותר של היהדות.

הוא חייב להיות כשר בשל האחוז העצום של החיילים האוכלים אוכל כשר. הוא חייב להיות כשר כדי שלא לחפור עוד תהום שלא תאפשר לנו לשרת ביחד. וניתן לצרף עוד סיבות רבות נוספות.

ואכן, הדבר הובן מיום ייסוד הצבא, הפך גם להיות חלק מפקודות הצבא, וכדי לקיים צבא – צריך לשמור את הפקודות שמחייבות זאת. ומתוך כשרות זו אנו מצווים גם שלא למתוח את החבל יותר מידי. לזכור שיש בצבא גם חיילים שעמדתם לגבי אוכל מגוונת מאוד – בענייני כשרות, חיילים שאינם יהודים, טבעונות, צמחונות, רגישות לגלוטן ועוד ועוד. וכאלה ששאלת הכשרות אף מציקה להם מהכיוון ההפוך. בעיקר בפסח. 

ולכן, להקפיד על כשרות אך להימנע מגזרות חדשות. להיות נאמן בקפדנות למה שחובה שיהיה, אך לשמור את הקומות הגבוהות יותר, בהם אנו מחמירים – לעולמנו האזרחי. להמשיך את החיים בעולם הכשרות כקדושה שעם ישראל קיבל מסיני ואומות העולם לא, ולא להפוך את הכשרות למפרידה בצבא עוד יותר בין יהודי ליהודי.

וכך להוציא מכל אחד, גם מעצמנו וגם מזולתנו, את הטוב שבו, ואת הרצון ללכת האחד לקראת השני. ולחיות ביחד באורח החיים המתאים לצבא של מדינת ישראל בה מכונן העם היהודי את חייו מחדש, ביחד עם קבוצות נוספות.

להצטרפות לקבוצת זיקים ניתן להיכנס לקישור הבא:
https://www.facebook.com/groups/2339652999441117/