הרב סתיו על הוצאת חייל ממטבח צבאי לאחר שאכל מעדן סויה: "טעות"

יו"ר רבני 'צהר' דחה את הטענה לפיה חל איסור לאכול מוצרי חלב סויה במהלך ארוחה בשרית: "מותר לחייל לאכול מעדני סויה כשלידו יש אוכל בשרי. אין טענה בהלכה בענייני כשרות שמבוססת על מראית עין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 17:48 ז בתמוז התשעט

הרב סתיו על הוצאת חייל ממטבח צבאי לאחר שאכל מעדן סויה: "טעות"
יו"ר צהר הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

יו"ר ארגון רבני 'צהר', הרב דוד סתיו, התייחס הערב (ד') להוצאת חייל מחדר אוכל צבאי, לאחר שנכנס אליו מעדן המורכב מחלב סויה.

"מבחינה הלכתית", אמר הרב סתיו, "מותר לחייל לאכול מעדני סויה כשלידו יש אוכל בשרי. בדיוק כפי שבמסעדות כשרות ובאולמות אירועים מגישים בסוף ארוחה בשרית קפה עם חלב סויה".

באשר לטענה הרשמית של צה"ל, ולפיה קיים איסור דתי המבוסס על חשש ממראית עין של ערבוב בשר וחלב, השיב הרב כי "אין טענה בהלכה בענייני כשרות שמבוססת על מראית עין. זו טעות להגיד שזה מבוסס על ההלכה. זהו נימוק פסול לעניין זה".

בתחילת השבוע דווח ב-ynet כי חייל טבעוני התבקש לצאת מחדר אוכל בבסיס צאלים במהלך ארוחה בשרית. לפי הדיווח משגיח הכשרות והטבח במקום ביקשו שיצא מאחר ומוצרי הסויה שאכל דמו למוצרי חלב והם חששו ממראית עין

מדובר צה"ל נמסר כי "מכיוון שמדובר בארוחה בשרית ועל מנת למנוע בלבול הנראה כערבוב בשר וחלב, ביקש המשגיח שהחייל יצרך את המוצרים שקיבל מחוץ לחדר האוכל.  החייל קיבל את הבקשה ולא העלה טענות למפקדו הישיר שנכח בסיטואציה".