"סיון וידידיה - השליחות גדולה יותר משנדמה"

שליחות בחו"ל לא מתמצה בשיעור בבית הכנסת או בהרצאה, אלא בחיים עצמם, במפגש עם האנשים וביכולת לעמוד בתוך השפע החומרי ולצעוק: "טובה הארץ מאוד מאוד". מכתב גלוי לסיון וידידיה רהב מאיר

חדשות כיפה נתנאל אפק 19/06/19 21:56 טז בסיון התשעט

"סיון וידידיה - השליחות גדולה יותר משנדמה"
יוצאים לשליחות. סיון רהב מאיר, צילום: מדף הפייסבוק של סיון רהב מאיר

סיון רהב-מאיר וידידיה מאיר היקרים.
ברכות על ההכרזה על היציאה לשליחות! אתם בטח עדיין מאוד מתרגשים אבל תנו לי לחלוק על דבר אחד שכתבה סיון - אתם לא יוצאים לשליחות כדי "ללמד, לפגוש, להרצות ולדבר."
בתור ילד שהיה בתיכון בחו"ל אני יכול להגיד לכם שזה ממש לא ממצה את תפקיד השליח. תפקידו גם לא ליצור חיבורים או לשכנע אנשים לעלות לארץ או לקרב אנשים ליהדות. קורה משהו הרבה יותר גדול כששליחים מגיעים לחו"ל. 

כשהייתי נער לא הבנתי את זה. חשבתי שהשליחים הם מורים, או רכזי נוער, או קומונריות. לא בדיוק הבנתי למה צריך אותם שם, ולמה הקהילה מוכנה לשלם כל כך הרבה כסף עליהם למרות שאפשר להשיג מורים יותר בזול. אבל ככל שעבר הזמן הרגשתי משהו משתנה. עוד שיעור, עוד ארוחת שבת, עוד שיחה מזדמנת בטרמפ והדרך שראיתי את העולם התחילה להשתנות. ניסיתי להבין מה השתנה. רק שנים אחר כך הבנתי שהחיים שלי השתנו.

כי יש כח כל כך גדול במישהו שהיה בארץ ישראל ויוצא החוצה ואומר בקול גדול טוֹבָ֥ה הָאָ֖רֶץ מְאֹ֥ד מְאֹֽד. עוד חודשיים אתם הולכים לחוות באמת מה זה שפע, מה זה עושר, מה זה חיים בלי דאגות של טרור או פיגועים, מה זה חיים בלי פוליטיקה של זהויות, מה זה הamerican dream של כל אדם לעצמו. וכל כך קשה לעמוד מול כל זה, להסתכל אחורה אל הארץ בה היית לפני שניה, ולהגיד שהיא טובה יותר. 
האמת היא שהמרגלים לא שיקרו. הם אמרו אמת לאמיתה. איך אפשר לוותר על המן? על ענני הכבוד? על החניה סביב המשכן? האמת כאבה כל כך לעם שחלם על ארץ זבת חלב ודבש שהוא לא יכל לסבול את זה והיה מוכן לוותר על הכל - יציאת מצרים, קריעת ים סוף, מעמד הר סיני - ולחזור למצרים. ורק איש אחד עמד מול כל העם וצעק עָלֹ֤ה נַעֲלֶה֙. 

ולפגוש אנשים כאלה, כמו כלב בן יפונה או יהושע בן נון, זה מעורר השראה ברמה שמשנה לך את החיים. להיפגש עם הלהט הישראלי, שיש אצל שניכם, ולהבין שבאמת יש אנשים שחיים ככה יכול להפוך חיים של בן אדם. ולא, זה קורה לא בהרצאה מעולה או בשיחה המונית בבית הכנסת. זה קורה בפרטי, בסעודת שבת, בהליכות בסנטרל פארק, בחברותא ביום ראשון בבוקר. זה תפקיד שלא נגמר אף פעם, ולכן זה כל כך קשה אבל גם כל כך משמעותי. וזה התפקיד האמיתי שמתחיל לכם עוד חודשיים. לשנות חיים.
מצדיע לכם.
בהצלחה.

נתנאל אפק הוא עמית מכון מנדל למנהיגות, שליח לשעבר של הסוכנות ובני עקיבא העולמי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן