ארץ אוכלת יושביה: תגובה להסדר הטיעון עם הנהג שמחק את משפחת עטר

לאחר שאיבד את רעייתו בתאונת דרכים ולא הצליח לקבל תשובה מדוע הנהג הפוגע קיבל עונש קל, מתרעם עמיחי פילבר על העסקה המתגבשת עם הנהג שהוביל לתאונה שבה נהרגו בני הזוג עטר וששת ילדיהם

חדשות כיפה עמיחי פילבר 12/06/19 18:47 ט בסיון התשעט

ארץ אוכלת יושביה: תגובה להסדר הטיעון עם הנהג שמחק את משפחת עטר
משפחת עטר ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

מאחורי הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים מסתתרים חיים שנגדעו, משפחות שהתרסקו, והמון המון כאב וצער. אני חלק מהסטטיסטיקה הזו! ומה עושה המדינה??

לפני 20 שנה פגע בנו נהג פלסטיני שעקף על קו הפרדה לבן, הוא הרג את אורית ואת תמר שהייתה איתנו ברכב. הנהג הפוגע ברח לרמאללה ונעצר רק כעבור שנתיים במבצע "חומת מגן".

בדיון הראשון החליט השופט לשחרר את הנהג הפוגע (שנמלט במשך שנתיים) בערבות, ורק אחרי התערבות של היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ערערה הפרקליטות הצבאית והוא נעצר עד תום ההליכים. בסופו של יום נגזרו עליו 28 חודשי מאסר (על פגע וברח שגרם להריגת שתי נשים, פציעה שלי ובריחה ממעצר)

כמה שנים אחרי שאיבדתי את אורית הזדמן לי להשתתף בהשתלמות של עוזרים משפטיים בבית המשפט העליון. ההשלמות כללה מפגש עם השופט מישאל חשין ז"ל וכהכנה למפגש נתבקשנו להכין שאלות. ניצלתי את ההזדמנות כדי לשאול על רף הענישה הנמוך שנותנים בתי המשפט על עבירת הריגה בתאונות דרכים, ועל הזלזול של הפרקליטות בטיפול בעברייני התנועה. השאלה הזו כנראה לא הייתה מספיק חשובה, היא לא עלתה במפגש ונותרה ללא תשובה.

רצה הגורל האכזר ובנו של השופט חשין נהרג כמה שנים מאוחר יותר בתאונת פגע וברח, על ידי נהג שיכור, והתשובה לשאלה הגיע באיחור מה בצורת גזר דין של 13 שנות מאסר (על הריגה של אדם אחד!!).

נזכרתי בזה כששמעתי שהפרקליטות הגיע להסדר טיעון עם נהג שהרג תחת השפעת סמים את שמונת בני משפחת עטר מפסגות. במסגרת העיסקה תבקש הפרקליטות לכל היותר 13 שנות מאסר, והסנגורים יוכלו לבקש עונש של 7 שנים בלבד.

כן. תקראו את זה שוב. תג המחיר של הפרקליטות על מחיקה של משפחה שלמה ע"י נהג שהחליט לנהוג בכביש 90 תחת השפעת סמים הוא בין 10.5 חודשים ולכל היותר שנה ושבעה חודשים לכל הרוג. כך רוצה המדינה להלחם בעברייני התנועה הקשים?

מישהו שם בפרקליטות יכול להסביר מה ההבדל בין נהג תחת השפעת סמים שמוחק משפחה שלמה לאדם שיוצא לרחוב ומחליט לירות לכל עבר? מישהו שם בפרקליטות או בבית המשפט יכול להסביר מה ההבדל בין הרוג ממשפחת חשין להרוג ממשפחת עטר (או כל משפחה אחרת)?

על זה אמר החכם מכל אדם: וְעוֹד רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע (קהלת ג, טז)

אסור לשבת בשקט!! אסור לתת לפרקליטות ולבית המשפט לקבל את העסקה השערורייתית הזו!

הכותב נפגע בתאונת דרכים בשנת 1999 בדרך מבית אל לירושלים, בה נהרגו רעייתו ואם שלושת ילדיהם, אורית, ונוסעת נוספת בשם תמר וייסרוזן

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן