בית המשפט העליון הורה: הקטין יישלח למעצר בית

שופט העליון אלכס שטיין דחה את הערר שהגישה הפרקליטות נגד שחרורו למעצר בית של הקטין צ', המואשם בהרג הפלסטינית עאישה א-ראבי באמצעות זריקת אבן. בשבוע שעבר הורה בית המשפט המחוזי לשחררו למעצר בית עם אזיק אלקטרוני

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/05/19 10:23 יד באייר התשעט

בית המשפט העליון הורה: הקטין יישלח למעצר בית
אחת ההפגנות נגד העינויים בשב"כ, צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין דחה הבוקר (א') את ערר המדינה והורה על שחרורו של הקטין הנאשם בידוי אבן שגרם למותה עאישה א-ראבי סמוך לצומת תפוח למעצר בית. כזכור, הקטין צ' נעצר יחד עם עוד ארבעה מחבריו, מישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, בחשד שיידו אבנים על רכבה של א-ראבי שגרמו למותה.

נגד הקטין הוגש כתב אישום בעוון הריגה, לאחר שד.נ.א. שלו נמצא על האבן במכונית, אולם בשבוע שעבר הורה בית המשפט המחוזי לשחררו למעצר בית, תחת פיקוח ועם איזוק אלקטרוני. בבית המשפט נחשפו ראיות המערערות על אשמתו של הקטין. אביו של הקטין אמר בראיון לחדשות כיפה כי המדינה נחפזה מדי להגיש כתב אישום, ללא בדיקה מספקת של העובדות.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הקטין יחד עם עו"ד אריאל עטרי בירך על ההחלטה "בימ"ש העליון דחה את ערר המדינה והורה על שחרורו של הקטין. אנחנו מברכים על ההחלטה, בימ"ש העליון מקבל את עמדת ההגנה תוך שהוא מעביר מסר לפרקליטות - ולפיו קיימת לנאשם חזקת החפות. אנו מברכים על החלטת בימ"ש כאמור, וכעת אנו ננהל את משפטו של הקטין עד לזיכוייו המוחלט מהאשמות."\

מארגון תג מאיר המלווה את משפחת הקורבן נמסר בתגובה: "הפער בין דברי השופט שטיין על האירוע עצמו ('חייתי וחסר רחמים') לבין ההחלטה על שחרור הנאשם למעצר בית - מזעזע. ברור מאליו כי בית המשפט העליון לא היה משחרר לעולם נער פלסטיני בנתונים דומים".