"התקווה מתה אחרונה": איך מביאים משלוח מנות למשפחה שכולה?

כשהתבקשתי להגיע למלון בתל אביב ולהעניק משלוח מנות למשפחת גולדשטיין - אלמוג שפונתה מביתה בכפר עזה, חששתי מאוד. איך מדברים? למה שיקבלו אותנו בכלל? מי אמר שנדייק במה שנגיד?

חדשות כיפה יגאל קליין 20/03/24 13:28 י באדר ב'

"התקווה מתה אחרונה": איך מביאים משלוח מנות למשפחה שכולה?
משלוח מנות, צילום: Yahav Gamliel,Flash 90

את משלוח המנות הזה התבקשתי לחלק כחלק מהמבצע של חלוקת אלפי משלוחי מנות בשיתוף הפעולה בין עמותת אור למשפחות לבני עקיבא. כשהתבקשתי להגיע למלון בתל אביב ולהעניק את המשלוח למשפחת גולדשטיין - אלמוג שפונתה מביתה בכפר עזה, חששתי מאוד. בנם נדב ז"ל נרצח יחד עם ביתו ים זיכרונה לברכה. נכדיהם, יחד עם אימם, הלכו לשבי החמאס ושוחררו בזמן הפסקת האש. משלוח המנות הזה היה אחד המורכבים: איך מדברים? למה שיקבלו אותנו בכלל? מי אמר שנדייק במה שנגיד?

דגל נקי מכל סימן של שריפה

מגיעים לקומה 8 בחדר שצופה לים יחד עם מורשה ואמונה קומונריות בתל אביב. ורדה מחכה ברוחב לב ודוד יחד איתה בפנים כואבות ומאירות. מתיישבים ומתחילים לשמוע: על הקבוצה מהקיבוץ שהיו חלק ממנה ושהייתה בבולגריה בבוקר שמחת תורה ה7.10, על ההמתנה ללוויה של נדב וים שארכה למעלה משבועיים, על הדאגה לכלה ולנכדים שהיו בשבי החמאס ועל המבט כל בוקר מחלון המלון לים שמחדד את הגעגוע לנכדה ים, לאבא נדב ולבית המואר שהיה שם בכפר עזה.

"אתם רואים את קופת הקק"ל הזו?" מראים לנו ורדה ודוד קופה היסטורית מפויחת מאש. על החלק המורכב ממפת ארץ ישראל מופיעות נקודות שחורות רבות ובעיקר באזור העוטף, הצד השני שעליו דגל ישראל נקי מכל סימן של שריפה ונראה שלם לגמרי. הדגל הזה מסמל את העם שלנו הם מסבירים, הדגל מסמל את הניצחון שלנו - של כולנו.

יגאל קליין

יגאל קליין, צילום: מתניה אופיר

נדב ז"ל היה איש כשרוני מאוד

מדברים על כולנו, מדברים על החיבורים בעם שלנו ואני מוסיף פרט על עמיחי ונינו הי"ד לוחם מגלן ונכדו של הרב משה לוינגר שנפל בקרב בכפר עזה. מספר על ההורים שלו מני ורחלי מקצרין שהתארחו אצלנו בשמחת תורה כדי לחגוג בתל אביב את החג, ועל הבשורה המרה שהגיעה יום למחרת. דוד וורדה חוזרים לדבר על האמון והחיבור בעם הזה ואנחנו שואלים אותם מה הלאה? איך מתקדמים קדימה? "התקווה מתה אחרונה" מצטטים הם את נדב בנם.

נדב ז"ל, היה איש כשרוני מאוד ו"תריאתלט" מחונן שאחת מאמירותיו בחיים נוגעת כל כך לימים האלה: "התקווה מתה אחרונה". כשהם מצטטים את נדב זה נשמע כמו חובה עכשיו לאחוז בתקווה הזו, התקווה שהיא בת שנות אלפיים ויותר, היא הכוח והיא הסוד של עם הנצח.

לקראת הפרידה התפללנו שהבקשה תתמלא

אחרי קרוב לשעתיים מגיע הזמן להיפרד, עוצרים רגע ומאחלים, מתפללים שהבקשה שלהם תתמלא: שהבית ייבנה מחדש, שיהיה בו שולחן ליותר מ-25 סועדים שיוכלו לבוא לחגים ולסעודות שבת משפחתיות. שיהיה שולחן כזה גם בחצר, ושיהיה על גלגלים, כדי שבמידת הצורך ניתן יהיה להכניס אותו ולחבר אותו לשולחן שבפנים. שהבית יהיה מלא אור, שמחה וצהלת ילדים ושהם אלה שינצחו את כל הרוע שניסה להשתלט על העם שלנו. עומדים בדלת, אומרים אמן על התפילה - וקריאת האמן הזו מפלחת את כל חדרי הלב.

ברחוב למטה מחוץ למלון ניתן לשמוע את גלי הים וברקע הגלים ממשיכות להלום המילים כמו ציווי לכולנו להמשיך להאמין, להמשיך לקוות, להמשיך לבנות כי "התקווה מתה אחרונה".

יגאל קליין הוא מזכ"ל תנועת בני עקיבא