הרב יובל שרלו מבקש להזכיר: זה קורע את העם בשעת מלחמה

"אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם", אחרי פסק הדין ההיסטורי של בג"ץ, שפסל לראשונה חוק יסוד שחוקקה הכנסת, ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר מבקש להזכיר: הגיע הזמן לפרוע את שטר האחדות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/01/24 10:20 כא בטבת התשפד

הרב יובל שרלו מבקש להזכיר: זה קורע את העם בשעת מלחמה
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

דברים נשגבים רבים נאמרו בעקבות מאורעות שמחת תורה השנה – מקבלים על עצמנו לדבר אחרת, לא לחשוב שכל האמת נמצאת במקום אחד, לא להכפיש ולא לבזות וכדו'. עכשיו הגיע זמן ראשון לפרוע את השטר. זה ההבדל בין "לדבר על" ובין "לעשות את". זו המשמעות של כל עולם ההלכה – לעשות, לדבר פחות, לעשות.

אחרי כל חילופי המהלומות: זה קורע את העם בשעת מלחמה; זה מציל את החיילים מהאג; רוב קטן לא יכול לבטל חוק יסוד; רוב קטן לא יכול לחוקק חוקים מהותיים ולהכתיר אותם כחוק יסוד; מות המהפכה המשפטית; מות הדמוקרטיה; גניבת קולות הבוחרים; כל הסקרים מלמדים על היותכם מיעוט; ועוד ועוד ועוד ועוד.

כוחות צהל בדרום

כוחות צהל בדרום, צילום: Ben Hakoon/Flash90

הרב יובל שרלו: הגיע הזמן לפרוע את השטר

עכשיו אפשר לפרוע את השטר. להכיר בכך שבכל הטיעונים יש אמת מסוימת, לשבת ביחד, לקרב מאוד את העמדות, להסיר את ביטויים הקשים המוטחים האחד כלפי השני, לנסח את הדרך להגדיר חוק יסוד ואת הבקרה השיפוטית עליו, להגיע להסכמות מתוך ענוות יסוד שבכל הטיעונים יש אמת ואף לא אחד מהטיעונים נושא את כולה.

ולהשיב למרכז תשומת הלב למה שצריך להיות שם: את המלחמה בעזה ובצפון; את החטופים ומשפחותיהם; את הרצון המשותף שלנו לא לחזור למקום שהיינו בו ערב המלחמה. ולהיטיב.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות וואטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק