מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרב שמואל אליהו מציע פתרון אנושי וכלכלי: פשוט תעזבו

הרב שמואל אליהו מציג את מה שבעיניו הוא הפתרון הטוב ביותר לתושבי רצועת עזה - הגירה למדינות אירופה, ומסביר כיצד הרעיון מבוסס על ההלכה ולמה זה יועיל לכל הצדדים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/01/24 09:29 כ בטבת התשפד

הרב שמואל אליהו מציע פתרון אנושי וכלכלי: פשוט תעזבו
הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

ניקי היילי, המועמדת לנשיאות ארצות הברית אמרה את הברור והמובן מאליו. הצעה שכולנו חושבים עליה בסתר ליבנו ולא מעיזים לומר. היא רואה איך מאות אלפי תושבים עזבו את עזה בשנים האחרונות, לא כולם, כי החמאס עוצר את ההגירה. הוא גם גובה מהם הרבה כסף על ההגירה, כסף שאין להם. על כן היא מציעה לעזור להם לממש את רצונם לעזוב את עזה.

צפו בסרטון: "את הפתרון הזה גם התורה אומרת"

כל הסקרים שהתפרסמו בשנים האחרונות מלמדים שרוב תושבי רצועת עזה מעוניינים להגר לאירופה או למדינות אחרות. זה לא רק תושבי עזה, מיליוני מוסלמים מהגרים מסוריה ומלבנון ומכל מדינות ערב לאירופה. אצל תושבי עזה הרצון הזה רק יותר עוצמתי. רע להם תחת שלטון החמאס שמנצל אותם ומסכן את חייהם. החמאס שלא מפתח בעזה וחצי מהם מובטלים, המאושרים שעובדים בעזה מקבלים שכר אפסי.

באירופה הם יקבלו שכר פי עשר מאשר בעזה

באירופה הם יקבלו שכר פי עשר מאשר בעזה. החיים שלהם לא יהיו בסכנה מתמדת, הילדים שלהם לא ישאבו לטרור. באירופה יהיה להם עתיד. לכן הם רוצים להגר, אבל החמאס מאוד מקשה עליהם. הוא גובה מחיר יקר על כל מהגר והמחיר של ההגירה הוא גבוה בשבילם. המחיר הזה לא גבוה בשבילנו ובשביל העולם. המחיר של המלחמה הזאת בכסף הוא עשרות מיליארדי שקלים. ברבע או שליש מהמחיר הזה היינו יכולים לסדר חיים טובים לכל תושבי עזה במקומות אחרים בעולם.

לא רק קנדה מוכנה לקלוט, יש הרבה מדינות באירופה שאין בהם ילודה מספקת והם צריכים כח אדם. בעזה יש מאות אלפי מובטלים, באירופה יש מחסור בכח אדם, הפתרון הכי הומני ומתחשב הוא הגירה.

כוח צה"ל בעזה, ארכיון

כוח צה"ל בעזה, ארכיון, צילום: Flash90

זה הסיום הכי אמיתי של המלחמה

זה גם פתרון אנושי וגם פתרון כלכלי, זה הפתרון שיחסוך הרבה שפיכות דמים. הפתרון הזה הוא אסון בשביל החמאס. ראשי החמאס מתפרנסים מהמלחמה המתמדת הזו. כל אחד מהם יושב על מיליארדי דולרים. למה להם להפסיק את המלחמה. הילדים שלהם נמצאים בקטר או בטורקיה, אין להם אינטרס להפסיק את המלחמה. אבל לנו בהחלט יש אינטרס לעצור את המלחמה הזאת ואת המלחמות הבאות אחריה.

זה הסיום הכי אמיתי של המלחמה. זו ההצעה הכי הומנית שיש. והחשוב מכל זה מה שהתורה מלמדת אותנו. כל ההצעות האחרות הם הצעות לפתרון שיזמין את המלחמה הבאה, אין לנו ילדים מיותרים למלחמות מיותרות. בואו ונקדם את הפתרון שישמור על החיים.