איך יגיב ביידן? הפתרון החריג של ניקי היילי לתושבי עזה

המועמדת לנשיאות ארה"ב התראיינה על המלחמה בעזה והציעה פתרון לתושבי הרצועה, שונה בתכלית מהקו שמוביל הנשיא ביידן. על הצביעות בעולם אמרה: "באים לעזור לישראל רק כאשר היא נפגעת, אם זה היה קורה לאמריקה, את חושבת שאנחנו לא היינו מכים בחזרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/23 11:38 י בטבת התשפד

איך יגיב ביידן? הפתרון החריג של ניקי היילי לתושבי עזה
ניקי היילי, עמדה מקורית, צילום: shutterstock

בעוד המלחמה בעזה נמשכת כל העת, בישראל וגם בארצות הברית מתחילים לחשוב על היום שאחרי ועל הפתרונות לאוכלוסייה העזתית. בעוד הממשל האמריקאי דוחף למעורבות דווקא של הרשות הפלשתינית, יש גם מי שחושב על פתרונות אחרים לחלוטין שספק אם ייתקבלו בבית הלבן הנוכחי.

ניקי היילי, המועמדת לנשיאות מהמפלגה הרפובליקנית והשגרירה לשעבר באו"ם התראיינה הלילה לרשת ABC ונשאלה על המלחמה בעזה ועל הפתרונות לתושבים המקומיים ואמרה: "הפלשתינים היו צריכים ללכת למעבר רפיח ושמצרים תיקח אותם. אבל תמיד אמרתי, שמה שהם צריכים, זה לעבור למדינות פרו חמאסיות כמו: קטאר, איראן ותורכיה".

העזתים מנסים לשוב לבתיהם בצפוו עזה

העזתים מנסים לשוב לבתיהם בצפוו עזה. צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

"למה לא מדברים עם מצרים, תורכיה, קטאר, או עם איראן?"

בהמשך הוסיפה ואמרה למראיינת כי "המציאות של הרשע הזה מאוד ברורה. במקום שהעולם ילחץ על ישראל, שהורדה על ברכייה בפלישה הגרועה ביותר מאז השואה, למה לא מדברים עם מצרים, תורכיה, קטאר, או עם איראן? מדוע הם לא עושים משהו כדי לעזור לפלשתינים?".

היילי אף התבטאה בנוגע לצביעות שמציג העולם בטענותיו כלפי ישראל: "כולם באים לעזור לישראל כאשר היא נפגעת, אבל פוגעים בה כאשר היא מכה בחזרה. אם זה היה קורה לאמריקה, את חושבת שאנחנו לא היינו מכים בחזרה?!".