הרב שמואל אליהו: דגל שחור משחור מתנוסס על הוראות פתיחה באש

לפי ההוראות מי שלא אוחז בנשק הוא לא אדם מסוכן, ועל פי ההוראות הללו פעל קצין השריון שלא ירה על כל ההמון המוסת מעזה. אלה ההוראות שבלבלו את הטייסים בשעות הראשונות והם נכנסו ל"דילמות" שכבלו את ידיהם, עד שנהרות הדם הבהירו

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 28/10/23 23:01 יג בחשון התשפד

הרב שמואל אליהו: דגל שחור משחור מתנוסס על הוראות פתיחה באש
הרב שמואל אליהו, צילום: קרן ידידות טורונטו

לפני מספר ימים פרסמתי את דברי הקצין מהשריון שסיפר כי הטנק שלו לא ירה על אזרחים שנהרו מעזה לישובים ולקיבוצים הישראלים. הוא חשב שלא מוסרי לירות עליהם והם נהרו באלפיהם לתוך הקיבוצים עד שבאיחור רב מידי הוא וחבריו הבינו שהאזרחים הללו רוצחים זקנים, שורפים ילדים ואונסים חיילות ונערות.

מי שאשם בהוראות הללו הם ארגוני השמאל

ההוראות שבלבלו אותו היו ההוראות שבלבלו חלק מהטייסים בשעות הראשונות של המלחמה, עד שהשכל הישר גבר והם הבינו שהם חייבים לירות בכל הפורעים הללו. מי שאשם בהוראות הללו הם ארגוני השמאל שעתרו לפני חמש שנים לבג"ץ לשנות את הוראות הפתיחה באש ולא לירות על אזרחים שלא לובשים מדים. "האגודה לזכויות האזרח", "יש דין", "גישה" ו"המוקד להגנת הפרט".

בעקבותיהם ביקש הבג"ץ מהצבא לשנות את הוראות הפתיחה באש שלו אל מול האזרחים שלא מעורבים. עד לעתירה היה שטח שבו היה אסור לאף אחד להתקרב לגדר, הייתה הוראה לירות על כל מי שעובר את הקו של שלוש מאות מטר. בעקבות העתירה שינו המשפטנים של הצבא את הוראות הפתיחה באש וקבעו כי חיילים לא ירו על אנשים שמתקרבים לגדר, אלא בתנאים מאוד מחמירים.

עד שנהרות הדם הבהירו: דגל שחור משחור מתנוסס

לפי ההוראות הללו מי שלא אוחז בנשק הוא לא אדם מסוכן, ועל פי ההוראות הללו פעל קצין השריון שלא ירה על כל ההמון המוסת מעזה שפרץ לישובים אנס, שחט ושרף אנשים חיים. אלה ההוראות שבלבלו את הטייסים בשעות הראשונות והם נכנסו ל"דילמות" שכבלו את ידיהם, עד שנהרות הדם הבהירו להם שדגל שחור משחור מתנוסס על ההוראות ההזויות של השופטים והמשפטנים.