הסיבה למלחמה של כת קפלן ב"ראש יהודי" - והפחד של יאיר לפיד

גם אם לא הייתה מחיצה המפגינים הקיצוניים היו מפוצצים את התפילה בתל אביב, ככה זה כשהשנאה לנתניהו מעוורת אותך | וגם: יאיר לפיד לא מצליח להיות מנהיג ומתנהג כמו איתמר בן גביר | פרשנות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/09/23 12:11 יא בתשרי התשפד

הסיבה למלחמה של כת קפלן ב"ראש יהודי" - והפחד של יאיר לפיד
מפגינים בתל אביב, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

הפושים עם צאת צום יום כיפור בישרו על, "עימותים בתל אביב", והאמת, עצוב לומר אבל זה היה צפוי, לא בגלל בג"ץ, ולא בגלל המחיצה שלא הייתה, אלא בגלל כת קפלן המטורללת, קבוצה של אנשים שהשנאה לנתניהו העבירה אותם על דעתם עד כדי כפייה חילונית חמורה. אלו לא אנשים שמאמינים בדמוקרטיה, הם מאמינים בשנאת נתניהו, גם אם אנשי "ראש יהודי" היו מקבלים גיבוי מהעירייה, כת קפלן הייתה מנסה לגרש אותם בצעקות.

עזבו את השקר שהיו עימותים, אלו לא היו "עימותים" אלו היו מפגינים קיצוניים שהתפרעו מול אנשים שהתפללו. אם יהודי חרדי היה נכנס כמוהם ומעורר פרובוקציה בצעדות הנשים שלהם, הוא היה מסיים חבול. ככה זה כשיש צד שמונע משנאה, מול צד שמונע מאהבת חינם.

יאיר לפיד מפחד מכוח קפלן

עימותים בכל נדרי בתל אביב

עימותים בכל נדרי בתל אביב, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

במקום שההתנהגות של אותם קיצוניים תגונה, שורה של פוליטיקאים גרפו רווח פוליטי ציני. זה התחיל עם חולדאי שבשם הקמפיין לראשות העיר אולי גם יהיה מוכן לשרוף ספרים (מה זה בשביל אדם שאכל כלבים?).

זה המשיך עם יאיר לפיד שכתב פוסט ארוך כדי להצדיק שנאת אחים. אם לפיד רוצה להיות מנהיג, הוא צריך קודם כל לגנות את כת קפלן, לא לפחד מהם, כרגע לפיד שבאמת אוהב את התפילות ברחבי העיר כל כך מפחד משקמה ברסלר שהוא מגן על שונאי יהדות, ראש האופוזיציה לא מבין שזאת בדיוק הסיבה שהוא צונח בסקרים.

בן גביר שופך בנזין על מדורה בוערת

ואם הרחובות לא מספיק סערו, הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם התחביב הישן שלו, לשפוך בנזין על מדורה בוערת, והודיע שהוא יקיים "תפילת ערבית" בכיכר דיזינגוף, הפיתרון לקיצוניים מהשמאל שמפגינים באמצע תפילה הוא לא לקיים תפילת הפגנה.

למרות ההתנגשות הקשה בין אנשים שלקחו את הפוליטיקה רחוק מדי, הרגע שאני רוצה לנצור מיום הכיפורים הזה הוא של החזן מבית הכנסת פה שכמעט בכה בתפילה כשאמר "וכלה…שנאת חינם מעלינו, למרות הכל, הלוואי ונתפלל יחד בשנה הבאה.