אנשי ראש יהודי: זה מה שקרה בתפילה בתל אביב

אחרי התיעודים של אנשי שמאל קיצוניים מפוצצים את תפילת יום הכיפורים שארגנו אנשי ראש יהודי, בעמותה מספקים לראשונה את גרסתם לתקרית: "פעלנו במסגרת החוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/09/23 21:30 י בתשרי התשפד

אנשי ראש יהודי: זה מה שקרה בתפילה בתל אביב
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שעתיים אחרי צאת צום יום הכיפורים, בהודעת ארגון ראש יהודי מובאת לראשונה תגובת המארגנים לתפילה שפוצצה על ידי אנשי שמאל בכיכר דיזינגוף בתל אביב וטוענים כי הם פעלו על פי חוק ולא עברו על פסיקת בג"ץ.

ראש יהודי: "המתפרעים קיימו מופע צרחות"

בגלל מחיצה |

בגלל מחיצה | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"עוד טרם תפילת כל נדרי הגיעו כ-100 מפגינים מאורגנים מבעוד מועד, לחבל בתפילת יום הכיפורים שתוכננה כחוק בכיכר דיזינגוף. המתפרעים קיימו מופע צרחות ובריונות והצליחו להדוף מהכיכר את מאות תושבי תל אביב שביקשו להתפלל ביום כיפור כבשנים עברו", מספרים אנשי ראש יהודי, "עזבנו את הכיכר כדי למנוע את חילול היום הקדוש ועברנו לבית הכנסת מתוך אחריות ושמירה על כבוד יום הכיפורים".

בעמותה הדתית הוסיפו: "אנו פעלנו במסגרת החוק ושורת הדגלים האוורירית שהקמנו עמדה לחלוטין בפסיקה המשפטית. את תפילת נעילה קיימנו בבית הכנסת ויצאנו לרחוב הסמוך לאמירת "אבינו מלכנו" ותקיעת שופר, כש-1,000 תושבי תל אביב הצטרפו אלינו".

"למפגינים הפריעה התפילה במרחב הציבורי"

לסיום כתבו אנשי ראש יהודי: "ההפגנות נגד התפילה הוכיחו כי מלכתחילה למפגינים לא הפריעו הדגלים, למפגינים הפריעה התפילה במרחב הציבורי שכאמור אושרה כחוק. עם צאת יום הכיפורים ולקראת חג סוכות אנחנו מבקשים מהציבור להרבות באהבה ובאחדות ולהזמין לסוכה את השכנים בכל אתר ואתר. גמר חתימה טובה וחג סוכות שמח לכולם".