נתניהו מתחנן - אבל לא יקבל את מה שהוא רוצה

נתניהו רוצה פשרה בכל מחיר כדי לשקם את מעמדו, אבל בן גביר ויתר השותפים לא יתנו לו להגיע לפשרה כזאת, ולא בגלל שהם חושבים שהחקיקה תחזור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/09/23 17:23 כה באלול התשפג

נתניהו מתחנן - אבל לא יקבל את מה שהוא רוצה
נתניהו עם בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו מתחנן לפשרה, רוצה מאוד, מוכן אפילו להקפיא חקיקה בשנה וחצי, כי הרי למה הוא צריך את הרפורמה הזאת? היא לא תחלץ אותו מהמשפט, היא פוגעת במעמדו כמר כלכלה וביטחון, כי דווקא כשהוא מכהן כראש ממשלה המצב הבטחוני מדרדר והדולר מזנק. אבל נתניהו לא משיג פשרה, בגלל השותפים שהוא בחר.

בגלל אולפני הטלוויזיה והבחירות שעוד יגיעו

בניסיון נואש, ניסה נתניהו להשיג פשרה מהירה לפני שהוא טס לעצרת האו"ם, פשרה שתקל על מפגשיו עם מנהיגי העולם ואולי אפילו תיתן לו כרטיס כניסה לבית הלבן של ביידן, אליו הוא לא הוזמן מאז חזר להיות ראש הממשלה.

לוין ורוטמן בוועדת חוקה |

לוין ורוטמן, הצד הניצי בממשלה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אבל לבן גביר, לוין, ושאר החלקים הניציים בממשלה אין שום סיבה לתת לנתניהו את הפשרה שהוא רוצה, וזה לא בגלל הרפורמה, היא כבר מתה מזמן בליל פיטורי גלנט, ולא תחזור לחיים, זה בגלל אולפני הטלוויזיה והבחירות שעוד יגיעו יום אחד.

בן גביר יקבל הרחקה מצופי ערוץ 14

עד כה יכלו לוין, בן גביר, אמסלם או רוטמן להתראיין ולהבטיח לציבור שאומנם הרפורמה הוקפאה, אבל היא עוד תשוב אחרי החגים, אחרי ניסיונות הפשרה, אחרי חוק הגיוס. אבל אם ירים נתניהו דגל לבן, מה יגידו בן גביר או לוין לציבור שבחר בו? נתניהו אולי יקבל הזמנה לבית הלבן, אבל בן גביר יקבל הרחקה מצופי ערוץ 14.

ימתין לקבינט, בן גביר.

ימתין לקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

במקום פשרה, בן גביר מתייצב מול המצלמה ומודיע, "התקפלות בבית הנשיא פירושה פגיעה בערכי הימין. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת", אבל להפגנה בירושלים נגד פסילת חוקי הרפורמה בן גביר לא הגיע, גם לא אף אחד מחברי הכנסת שלו. גם הוא כמו ביבי לא להוט על הרפורמה, אבל בניגוד לנתניהו, הוא מאוד לא מעוניין בפשרה.