הרב שמואל אליהו: "מי שהולך בדרך של שקמה ברסלר רוצה לפרק את המדינה"

אם נקשיב לביקורת של שקמה ברסלר על נשיא המדינה ולעיקרי דבריה, נראה שמה שאמרה חמור אף יותר מצמד המילים המתועב "יהודים נאצים". חשוב שנדע כי לשם חותרת המחאה | הרב שמואל אליהו

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 10/09/23 19:16 כד באלול התשפג

הרב שמואל אליהו: "מי שהולך בדרך של שקמה ברסלר רוצה לפרק את המדינה"
הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

אם נתעלם לרגע מהביטוי "נאצים יהודים" שאמרה שקמה ברסלר בכנס נהלל לדמוקרטיה, ועליו חזרה מספר פעמים, אם נתעלם ממחיאות הכפיים שקיבלה אחרי שאמרה את המילים המתועבות הללו (ואי אפשר להתעלם), אם נקשיב לביקורת שלה על נשיא המדינה ולעיקרי דבריה - נראה שמה שאמרה חמור אף יותר מצמד המילים המתועב.

עיקר הטיעון של ברסלר

עיקר הטיעון שלה היה שהנשיא טועה כשהוא מושיב את אנשי הציונות הדתית לסוגיהם על שולחן אחד עם נציגי הציבור האחרים. לדעתה, בדמוקרטיה החדשה שהיא נושאת את דגלה צריך להחרים נציגים של 20% מהבוחרים שהדעות שלהם לא מתאימות לסרגל הערכים שלה. ברסלר חזרה והסבירה כי כשפוסלים מראש את הקולות של 20% מהבוחרים, אין רוב לבנימין נתניהו ולכן צריך לשים בראש הממשלה את המועמד המועדף עליה.

שקמה ברסלר, מתנצלת |

שקמה ברסלר | צילום: Gili Yaari /Flash90

ומי הם ה-20% שאסור לספור את קולותיהם בדמוקרטיה החדשה? אתם הקוראים, שבוודאי נחשבים פסולים. 30% מחיילי צה"ל שהצביעו לציונות הדתית נחשבים פסולים. לעומתם, אחמד טיבי והאחים המוסלמים שקוראים לעצמם "פלסטינים" נחשבים קולות לגיטימיים לגמרי.

מחנות לחינוך מחדש

לזכותה ייאמר, כי אחרי שהיא הגדירה מי הם 20% הפסולים, פתחה ברסלר פתח ל-10% מתוכם שיכולים "לחזור בתשובה" אחרי שיעברו חינוך מחדש במחנות לחינוך מחדש שהיא וחבריה יקימו. היא לא פירטה בשיחתה איך יראו המחנות הללו ומה כולל תהליך החזרה בתשובה של הפסולים, אבל היא כנראה תודיע לנו בהמשך.

חשוב שנדע כי לשם חותרת המחאה של שקמה ברסלר כשהם צועקים מעל כל במה ובכל כיכר: "דמוקרטיה". הדמוקרטיה החדשה הזו היא כלל לא חדשה. אנחנו מכירים אותה מכל המשטרים הטוטליטריים של ברית המועצות וגרורותיה, אלו שקראו לעצמם "דמוקרטיה עממית" וספרו בה רק את הקולות "הנכונים".

אין אדם בר דעת שיסכים לדמוקרטיה שבה שקמה ברסלר וחבריה יקבעו מי הקולות הכשרים

כדאי לספר לכל המפגינים שהולכים אחריה כי העולם התקדם, אין בדל של סיכוי להשיב את הדמוקרטיות המזויפות הללו לעולם. אין ולא יהיה בשום אופן וצורה. על הדבר הזה לא יהיה שום דיון. חבל על ההפגנות שלהם. מי שהולך בדרך שלה, רוצה לפרק את המדינה.

אין אדם בר דעת שיסכים לדמוקרטיה שבה שקמה ברסלר וחבריה יקבעו מי הקולות הכשרים ומי קולו פסול, מי כן ומי לא. אדם בר דעת לא יסכים ללכת למחנות חינוך מחדש של אנשים שקוראים לאחים שלהם "נאצים יהודים", אפילו אם זה ביטוי שהיא אמרה אותו "בטעות", כמה וכמה פעמים וחזרה בה.