קרבות והדלפות: ההודעה העצובה של לשכת נתניהו

הקבינט המדיני ביטחוני לא מביא תשובות למתיישבים הדבר היחיד שיצא ממנו עד כה הן הדלפות לתקשורת - לא פלא שגם ראש הממשלה עצמו לא סומך עליו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/08/23 14:21 ח באלול התשפג

קרבות והדלפות: ההודעה העצובה של לשכת נתניהו
נתניהו עם השרים, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

אחרי הפיגוע הקשה בדרום הר חברון, החליטו שרי הממשלה להקדים את כינוס הקבינט המדיני ביטחוני, ליום המחרת, שרי הקבינט התכנסו בצל ביקורת מההתיישבות ומהקואליציה עצמה על שר הביטחון גלנט ומדיניותו, אבל מי שציפה לבשורה, נאלץ להתאכזב כשראה את הודעת הסיכום שיצאה אחרי הכינוס.

הודעת סיכום עצובה והדלפות

הודעת הסיכום של הקבינט, אותה הוציאה לשכת ראש הממשלה הייתה עצובה, ולימדה לא מעט על איך מתנהל הקבינט שלנו, "הקבינט המדיני ביטחוני קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם", החלטתם לפגוע במחבלים? בשביל זה נדרש קבינט? המתייישבים דורשים צעדים בשטח, החל מפריסת מחסומים ועד ממבצעים צבאיים.

גם שרים בממשלה רצית לתקשורת עם דרישה דומה, אבל בשטח אין שינוי. אולי לא נכון לפרוס מחסומים, אבל אי אפשר לדרוש מחסומים בתקשורת ואז לא להסביר למה הדבר לא מבוצע בשטח, אין תשובות לציבור המתחחשבים שחש מאויים.

"הקבינט הסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון", אחרי שראינו שני מבצעים צבאיים יוצאים לדרך בלי אישור קבינט (מגן וחץ בעזה ובית וגן בג'נין) ברור מתמיד שנתניהו לא סומך על הקבינט שלו, ובמקום לסמוך עליהם הוא מבקש מהם סמכויות.

הקבינט מתכנס מעט ואין בו אמון, במקום דיון מקצועי רואים התגוששות פוליטית, לא פלא שמבצעים לא עוברים דרכו. האמת, אפשר להבין את נתניהו, כינוסי הקבינט מודלפים לתקשורת, במקום שהקבינט יהיה עוצמה יהודית הוא הפך להדלפה איכותית. איך אמורים בכירי מערכת הביטחון לתת חוות דעת רצינית לשרים הבכירים, כשהם יודעים שהם עלולים להופיע במהדורה המרכזית?

בקואליציה מוצאים את מי להאשים

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי |

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון" ממשלה מגבה את הצבא שלה, זוהי אמת פשוטה ומובנת מאיליה, אם הקבינט צריך להחליט על כך בכינוס שלו, מדובר בכינוס עצוב. חלקים בקואליציה מפנים אצבע מאשימה לקצינים בכירים ולרמטכ"ל, במקום להודות שאין להם יכולת להילחם בטרור. הקבינט התכנס גם במרץ, גל הטרור נמשך. בכירים בקואליציה מוצאים את מי להאשים, אבל אין להם תשובות למתיישבים.