צריך לומר את האמת - ממשלת הימין לא הביאה שום בשורה בטחונית

הבטחות הבחירות על "משילות" הביאו לסמוטריץ' ובן גביר מצביעים רבים, אבל מהריקוד על הדם אחרי הפיגועים בממשלת בנט - לפיד נותרו רק ציוצים שמביישים את השרים הבכירים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/08/23 17:49 ד באלול התשפג

צריך לומר את האמת - ממשלת הימין לא הביאה שום בשורה בטחונית
בן גביר וסמוטריץ',, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טיפשי לחשוב ששינוי של הממשלה יעצור את הטרור, ולכן לא ברור למה סמוטריץ' נתניהו ובן גביר שיווקו את עצמם בכל הכוח כמי שיכולים לעצור את הטרור, ורקדו על דם הנרצחים בממשלה הקודמת. המתקפה על השלושה בעקבות שורת הפיגועים הרצחניים בממשלה שלהם, הוזמנה על ידם בשנה שעברה, כשהאשימו את ממשלת השינוי בהירצחם של ישראלים.

"הם כבר לא יצביעו לעולם"

הציוצים עדיין באוויר, "הם כבר לא יצביעו לעולם", שיתף סמוטריץ' תמונות של נרצחים בפיגוע, "אמרנו והזהרנו ממשלה שתלויה בתנועה האיסלמית סופה לפגוע קשות בביטחון המדינה. עד מתי נהפך למרמס", כתב בן גביר אחרי אחד הפיגועים. בפעם אחרת הוסיף: "נחזיר את הביטחון, נחזיר את ההרתעה".

מההבטחות לא נשאר דבר. צריך לומר את האמת, ממשלת הימין לא הביאה שום בשורה בטחונית, להפך, ביזיון בגבול לבנון מול פעילי חיזבאללה, סבב של ירי רקטי מעזה וטרור משתולל ביהודה ושומרון. לעצור את הטרור לא מצליחים בכירי הממשלה, במקום זה, חלקם מאשימים את גלנט, כאילו שר הביטחון הוא מחולל הטרור.

האם בכירי הממשלה יהיו מסוגלים לבקש סליחה

"עוד פיגוע-דמים שהתאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת: כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור! שר הבטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא", כתבה סטרוק, רומזת על אשמתו של גלנט בפיגוע, שוכחת שיו"ר המפלגה שלה הוא שר במשרד הביטחון ושותף בכיר בקבינט.

אני לא חושב שהממשלה יכולה לבלום את הטרור, אף ממשלה לא יכולה, והמספרים השנה לרעת ממשלת הימין. אבל שתי שאלות צריכות להישאל, האם המצביעים שנהרו להצביע לממשלת הימין יבינו שהאוייב לא מבדיל בין ראש ממשלה מהמרכז לראש ממשלה מהימין, והאם בכירי הממשלה יהיו מסוגלים לבקש סליחה מאיילת שקד, נפתלי בנט, עומר בר לב ויתר השרים של הממשלה הקודמת, סליחה שרקדנו על הדם, הטרור מכה בעוצמה גם בממשלה שלנו.